معاون پژوهش علمی و فناوری خبر داد

برگزاری اولین المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی در سطح کشور

احمدی گفت: برای اولین بار المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی با هدف گام برداشتن و سوق دادن دانشجویان برای ایده پردازی و فناوری در سطح کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، وحید احمدی معاون پژوهش علمی و فناوری در نشست خبری که صبح امروز در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: برای اولین بار المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی با هدف گام برداشتن و سوق دادن دانشجویان برای ایده پردازی در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه‌ی صنعت برگزار می‌شود. در این بخش بالغ بر 200 طرح دانشجویی از تمام استان کشور و زیر نظر 30 عامل استانی داوری شدند. 

وی افزود: جشنواره شیخ بهایی تنها جشنواره ملی کشور است و در حوزه‌ی فن آفرینی و با هدف توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تاکید بر تولید علم و رفع مشکلات اقتصادی کشور برگزار می شود.

احمدی بیان کرد: جشنواره ملی فن آفرینی در دو بخش مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای با محتوای منحصر به فرد که تلاش دارد چرخه کامل تبدیل دانش به ثروت را پوشش دهد به مدت 10 دوره برگزار و یازدهمین دوره آن فعالیت خود را از اواسط مهر آغاز نموده است. بخش مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار، فن آفرینان و سرمایه گذاران کارآفرین است بخش غیر مسابقه‌ای شامل بورس فناوری و فرصت‌های سرمایه گذاری، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه است. 

معاون پژوهشی علمی و فناوری عنوان کرد: در بخش مسابقه‌ای با موضع فن آفرینان هدف توسعه کشورهای دانش بنیان است و مورد تایید بنیاد ملی نخبگان بوده و مراحل داوری آن تحت نظارت آن بنیاد انجام می‌شود. برگزیدگان سه گروه نوپا در حال رشد و رشد یافته از تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند. در این بخش بالغ بر 2500 شرکت فن آفرین 25 شرکت پس از بررسی داوری، مصاحبه تلفنی بازدید حضوری از محل شرکت انتخاب شده‌اند و تایید نهایی اعلام می گردد. 

احمدی اظهار داشت: در بخش طراحان کسب و کار آزاد تلاش می‌شود ایده‌های نو مبتنی بر فناوری که قابلیت تجاری سازی آن به اثبات رسیده باشد، در قالب یک نقشه راه تجاری سازی پذیرش نموده و مورد داوری قرار دهد.  در این بخش بالغ بر 100 طرح از تمام استان‌های کشور شرکت داشته‌اند که طی چندین مرحله داوری تعداد 16 طرح کاندیدای مرحله نهایی شده است. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار