رکن‌آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تلاش نظام جهانی سلطه برای تحقق رویای شوم رژیم صهیونیستی در منطقه

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال طرحی هستند، که سوریه به دو کشور شمالی و جنوبی تقسیم شود.

"غضنفر رکن‌آبادی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح آمریکایی تجزیه عراق، سوریه و یمن  اظهارداشت: اینک موضوع اصلی و مهم نظام جهانی سلطه، بحث امنیت رژیم‌صهیونیستی است و همیشه سعی می‌شود که هر تصمیمی در جهت امنیت رژیم‌صهیونیستی اتخاذ شود. 
 
سفیر سابق ایران در لبنان افزود: بر همین اساس، ما شاهد ارائه طرح‌های خاورمیانه جدید و بزرگ در مراحل مختلف بوده‌ایم .
 
وی گفت: در گذشته هم امپراطوری عثمانی‌(قدرت بزرگ اسلامی) با همین هدف مورد تجزیه قرار گرفت و ما شاهد کوچک شدن کشورهای مسلمان بودیم.
 
رکن‌‌آبادی اضافه کرد: طرح تجزیه خاورمیانه همیشه در دستور کار غربی‌ها بوده و تا جایی که امکان داشته باشد، حتی کوچکترین کشورهای منطقه که به‌ نوعی عامل تهدید برای رژیم صهیونیستی، منافع نظام جهانی سلطه و هم پیمانانش به‌شمار روند، مورد تجزیه قرار خواهد گرفت. 
 
سفیر سابق ایران در لبنان بیان کرد: بنابراین، این هدف، بحث جدیدی نیست. درست است که در این مرحله این طرح به صورت جدیدی در آمریکا مطرح و مورد تصویب قرار گرفته، ولی اساسش بعد از جنگ جهانی اول و "توافقنامه سایکس پیکو" مورد توجه و اهتمام نظام سلطه در جهان قرار داشته است. 
 
رکن‌آبادی اضافه کرد: طرح خاورمیانه جدید و بزرگ زمانی محقق خواهد شد که کشورهای‌ منطقه، آن‌ قدر کوچک باشند که رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی، جغرافیایی و تمامی جنبه‌های دیگر به تک‌تک آن‌ها برتری داشته باشد. 
 
سفیر سابق ایران در لبنان افزود: ملت‌ها و کشورهای منطقه باید بسیار بیدار باشند و هوشمندانه نسبت به این تصمیم خطرناک که از سوی نظام سلطه جهانی در مورد آنها اتخاذ شده، تعامل کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: بدون تردید ملت‌ها و مسئولان کشورهای مورد نظر قطعا با تحقق چنین امری (با توجه به تبعاتی که می‌تواند برای همه داشته باشد)، موافقت نخواهند کرد.
 
شایان ذکر است، آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال طرحی هستند، که سوریه به دو کشور شمالی و جنوبی تقسیم شود، یعنی حلب پایتخت سوریه شمالی‌ و سوریه جنوبی هم با مرکزیت دمشق ایجاد خواهدشد.
 
عراق نیز قرار است به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شود، بدین ترتیب که بخش شمالی با محوریت موصل، بخش مرکزی با محوریت بغداد و بخش جنوبی با محوریت بصره در طرح تجزیه عراق ایجاد خواهند شد. 

برپایه این طرح، یمن به دو کشور یمن شمالی به پایتختی صنعا‌ و یمن جنوبی به مرکزیت عدن، تقسیم خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار