"تیم نوجوانان دست پرورده فدراسیون قبلی بود"

رمضان: نیمی از مربیان پایه یک شبه مربی شدند

رئیس کمیته استعدادیابی هیات بسکتبال تهران اعتقاد دارد، نیمی از کسانی که در فدراسیون قبلی مربی تیم های پایه می شدند، یک شبه به این جایگاه رسیدند.

بهرام رمضان رئیس کمیته استعدادیابی هیات بسکتبال تهران در ادامه بررسی ناکامی تیم ملی نوجوانان در غرب آسیا به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: این تیم دست پرورده فدراسیون قبلی است. همیشه این انتقاد را داشته ام که مربیان پایه در آن فدراسیون حدود 50 تا 60 درصد صلاحیت این کار را ندارند. به عنوان کسی که 25 سال کار مربیگری پایه را انجام داده و تعدادی بازیکن به تیم ملی معرفی کره ام این حرف را می زنم. وقتی شرایط نیمکت تیم این است، چه توقعی از تیم می رود؟ کسی که اصلا کار مربیگری نکرده است را بالای سر تعدادی نوجوان و جوان می گذارند ، انتظار چه نتیجه ای می رود؟

وی ادامه داد: رزومه تمام مربیان پایه دوران فدراسیون قبلی را از رده های پایین تا بالا بررسی کنید. چند نفر از آنها این صلاحیت را دارند؟ حدود نیمی از این مربیان یک شبه مربی تیم ملی نوجوانان شده اند. 

همان چیدمان قبلی نوجوانان را حفظ کردند

رمضان گفت: اگر نوجوانان نتیجه نگرفته اند، نمی توان به عملکرد این فدراسیون نگاه کرد. این فدراسیون در 2 تا 3 ماه اول در شوک تغییر و تحول بود. سرپرست فدراسیون تا زمانی که جا بیافتد، محدودیت هایی داشت. تا زمانی که کمی تکان بخورند، به عید نوروز رسیدیم. همان چیدمان قبلی تیم ملی نوجوانان را حفظ کردند که حالا نتیجه نگرفته است.

رمضان در مورد موضوع صغرسن توضیح داد: من چیزی ندیده ام و نمی توانم قضاوت کنم. اما چیزی که معمول است، وقتی یک نسل خوب پیدا می کنیم، رده سنی بعدی را رها می کنیم و به همین دلیل یک وقفه چهار ساله پیش می آید. مثل نسل یخچالی و مشایخی که خوب بودند اما پشت سر آنها 2 نسل را از دست می دهیم. در حالی که بچه ها مانند موم در دست ما هستند و باید کار و برنامه ریزی برای آنها شود.

رمضان گفت: اگر واقعا مورد صغرسنی وجود داشت، اعتقادم این است که نباید بازیکن بزرگتر را می بردند چون حق تعدادی دیگر خورده می شد. ضمن اینکه اگر روی نفر صغرسنی هزینه کنیم، بعد فایده ای نخواهد داشت. چرا این هزینه را انجام دهیم که بعدا به درد بسکتبال ما نخورد؟ 

چقدر روی این نسل کار شد؟

مسئول استعدادیابی هیات بسکتبال تهران گفت: چقدر برای این نسل کار شده که حالا توقع داشته باشیم؟ چند مسابقه تدارکاتی داشته اند؟ این بازیکنان باید با افراد هم سن خود در اردوهای خارجی بازی کنند. ما در خود آسیا هم تدارکاتی نداریم که به فرا آسیایی شدن فکر می کنیم. بازیکنان اگر 24 ساعته هم تمرین کنند اما در مسابقه محک نخورند، در تورنمنت اصلی هم نتیجه نمی گیرند و بعد دنبال مقصر باید گشت.

وی ادامه داد: همه چیز در نهایت به برنامه ریزی بر می گردد. این موضوع هم تقریبا به فدراسیون قبلی مربوط است چون برنامه ریزی روی رده های پایه را انجام نداد. نفر بعدی هم باید به فکر برنامه ریزی باشد. 

رمضان تاکید کرد: برای هر کسی که رئیس فدراسیون می شود، آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم برای تیم های جوانان و نوجوانان تصمیمات درستی گرفته شود. رده های پایه نیاز به برنامه ریزی، گزینش مربیان پایه و بها دادن به بازیکنان پایه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: رمضان ، نوجوانان ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۲:۰۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
آقای رمضان مربی ماهم هست در اراک.