دریافت 24 میلیارد ریال تسهیلات غیر مجاز بانكی با فاكتور صوری

فرمانده انتظامی گلستان از كشف یك فقره تسهیلات غیر مجاز بانكی به ارزش 24 میلیارد ریال توسط ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی خبر داد.

دریافت 24 میلیارد ریال تسهیلات غیر مجاز بانكی با فاكتور صوریبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار سید محمود میر فیضی، اخذ تسهیلات غیر مجاز بانكی را یكی از جرایمی عنوان كرد كه به پیكره اقتصاد كشور ضربات جبران ناپذیری را وارد می كند.

وی گفت: اخذ این گونه تسهیلات توسط برخی افراد سودجو و با استفاده از روشهای متقلبانه مانند تاسیس شركتهای صوری، اسناد و ترازهای مالی جعلی و فاكتورهای ساختگی صورت می گیرد.

این مقام ارشد انتظامی استان همچنین گفت: در همین راستا و در پی وصول اخباری مبنی بر اخذ تسهیلات غیر مجاز بانكی توسط شركتی كه در تهیه فراورده های دامی فعالیت داشته است و از تسهیلات فوق در راستای تعهدات انجام داده استفاده نكرده بود مراتب در دستور ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح كرد: با توجه به پرداخت نكردن تسهیلات مورد نظر به بانك پس از هماهنگی با مراجع قضائی رئیس بانك و مسئول اعتبارات بانك مورد نظر به پلیس آگاهی دعوت و تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

سردار میر فیضی ابراز داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد تسهیلات بانكی به ارزش 24 میلیارد ریال به حساب شركت در سال 1390 در قالب در گردش به منظور خرید علوفه و نهادهای دامی اعطا شد.

وی افزود: در ادامه با بررسی پرونده ها مشخص شد تسهیلات مذكور پس از صدور پیش فاكتور و متعاقب آن یك فقره چك بانكی در قالب تسهیلات سرمایه در گردش به نام شركت فروشنده علوفه صادر و توسط مدیر عامل آن شركت مهر و امضا شد.

رئیس پلیس گلستان ادامه داد: ادامه بررسی ها نشان داد مبلغ مورد نظر توسط متهم پرونده از حساب بانك خارج و به حساب های دیگر از جمله خرید و فروش خودرو منتقل شد.

میر فیضی با اشاره به دستگیری متهم و تحقیقات صورت گرفته از وی خاطر نشان كرد: متهم در تحقیقات اعتراف كرد به جهت مشكلات مالی و بدهی مجبور به اخذ تسهیلات با ارائه فاكتور صوری و تبانی با مدیر شركت فروشنده علوفه شده و مبلغ مورد نظر را صرف بدهكاری جاری شركت كرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار