سمنان ؛

کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان برگزار شد

استان سمنان افتخار اعزام بیش از 42 هزار رزمنده به جبهه های دوران دفاع مقدس را دارد که به نسبت جمیعت استانها رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ، کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان با حضور سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن غدیر سمنان برگزار شد.

 این آئین به عنوان اجلاسیه اصلی شهدای استان سمنان و برآیند اجلاسیه های شهرستانهای این استان، با حضور مهمانان کشوری و لشکری و همچنین رزمندگان، ایثارگران و خانواده های شهدای استان سمنان برگزار شد.
 
فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان  در اجلاسیه بزرگ شهدای این استان گفت: استان سمنان افتخار اعزام بیش از 42 هزار رزمنده به جبهه های دوران دفاع مقدس را دارد که به نسبت جمیعت استانها در سال 1365 رتبه دوم کشور را داراست.

سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی با اشاره به تقدیم سه هزار شهید میدان نبرد از استان سمنان به کشور، افزود: استان سمنان در این زمینه رتبه سوم کشور را دارد و از هر 145 رزمنده اعزامی استان سمنان یک شهید تقدیم کشور شده است.

فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان تصریح کرد: 7 هزار و 750 رزمنده استان سمنان در دوران دفاع مقدس جانباز هستند که از نظر جمعیت رتبه اول کشوری است و از هر 55 رزمنده اعزامی استان سمنان یک نفر به مقام جانبازی نائل آمده است.

وی اعزام 12 هزار نیروی تخصصی جهادگر، مدیریت 25 هزار نیروی جهادگر استانهای دیگر کشور، احداث بیش از 25 هزار کیلومتر جاده، بیش از 3 هزار کیلومتر خاکریز و دژ، احداث 267 مورد پناهگاه و زاغه مهمات، احداث 4 باند فرودگاه و 4 سکوی پرتاب موشک و احداث 315 باب اورژانس صحرایی را از دستارودهای بخشهای مختلف رزمندگان استان سمنان در دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد.

سردار شاهچراغی با اشاره به جمع آوری 170 هزار برگ آثار و احوال شهدای استان سمنان، تاکید کرد: به اذعان کارشناسان کشوری جمع آوری آثار شهدای استان سمنان از نوع بهترین کیفیت جمع آوری اسناد بوده است.

وی جمع آوری 145 هزار قطعه عکس در 29 موضوع، بازبینی هزار حلقه فیلم، تالیف 160 عنوان کتاب، گردآوری فرهنگنامه شهدا، ساخت مستند 14 شهید شاخص و 7 مستند عملیاتهای رزمندگان و برگزاری 7 اجلاسیه شهرستانی شهدا را بخشی از عملکرد کنگره بزرگداشت شهدای استان سمنان عنوان کرد.

 فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان با اشاره به تلاش 10 ساله برای برگزاری کنگره شهدای این استان، یاد آور شد: تولید آثار شهدای استان سمنان با کنگره به پایان نمی رسد و همچنان ادامه می یابد.

با حضور سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان، محمد وکیلی استاندار سمنان و جمعی از مسوولان کشوری و استان سمنان از 70 عنوان کتاب مربوط به رزمندگان این استان و همچنین تمبر یادبود سه هزار شهید استان سمنان رونمایی شد. برنامه های کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان از نهم اردیبهشت آغاز شد و روز هجدهم اردیبهشت با برگزاری دعای ندبه پایان می یابد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.