«صالحی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

چاره‌ای جز تجمیع برخی از ناشران در یک غرفه را نداشتیم

معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: با توجه به محدودیت غرفه‌های نمایشگاهی چاره‌ای جز تجمیع برخی از ناشران در یک غرفه را نداشتیم.

سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص دلایل تجمیع برخی از ناشران در یک غرفه‌ی نمایشگاهی گفت: برخی از ناشران هم در حوزه‌ی کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند و هم در بخش عمومی کارهایی را ارائه داده‌اند و به طور حتم نمی‌توان به آنها گفت که نمی‌توانند در بخش عمومی غرفه داشته باشند البته ما امسال 400 هزار متقاضی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: با وجود این تعداد متقاضی و محدودیت غرفه‌های نمایشگاهی چاره‌ای به جز آن نمی‌ماند که برخی از ناشران در یک غرفه تجمیع شوند البته این امر به خواسته‌ی ما نبوده و ما هم از این اتفاق خوشحال نیستیم.

همچنین "محمود آموزگار"، سخنگوی شورای تصمیم‌گذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در این خصوص گفت: به هر حال ثبت نام ناشران بر اساس آیین نامه‌ای شکل گرفته که در سالهای گذشته هم به همین شکل اجرا می‌شده است.

وی ادامه داد: مطمئناً شما در یک سالن یعنی در یک بخش به حتم و به یقین ناشری را نمی‌بینید که بیش  از یک غرفه داشته باشد البته ممکن است ناشران در حوزه‌های مختلفی چون کودک، دانشجویی و آموزش هم فعالیت کرده باشند و به طور جداگانه در این حوزه‌ها هم غرفه داشته باشند.

سخنگوی شورای سیاست گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: ممکن نیست در سالن عمومی و شبستان ناشری را ببینید که چند غرفه داشته باشد.

وی گفت: امسال 3 هزار و 400 تقاضا برای بخش شبستان داشتیم که البته اگر غرفه ها را نه متری حساب کنیم ظرفیت نمایشگاه خیلی کمتر از این تعداد بوده است و به همین دلیل برخی ناشران در یک غرفه تجمیع شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار