نایب رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن:

چینی‌ها باید کتاب خواندن را از ایرانی‌ها یاد بگیرند

جو چاشو در دیدار با قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: علاقه‌مندیم سال آینده ، چین میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ جو چاشو، در دیدار با  امیر مسعود شهرام نیا، قائم مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، افزود: علاقه‌مند هستیم که در سال آینده کشور چین میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد.

به گفته وی رئیس جمهور چین بر راه ابریشم قدیم تاکید ویژه دارد و درصدد هستیم تا به برقراری ارتباط دوستانه با همه کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند ، بپردازیم و  مبادلات مختلف تجاری و فرهنگی را توسعه دهیم. یکی از کشورهایی است که مردم چین  به ایجاد ارتباط تنگاتنگ فرهنگی با آن علاقه‌مند هستند، کشور و ملت ایران است.

وی با اشاره به نمایشگاه پکن گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن در وسعتی به متراژ 60 هزار مترمربع برگزار می‌‌شود و پیش از یکصدهزار بازدیدکننده دارد.  در نمایشگاه  سال گذشته بیش از 70 کشور و سه هزار ناشر شرکت داشتند و فعالیت همه ناشران براساس رعایت قانون کپی رایت صورت می‌گیرد.

وی گفت: با دیدن نمایشگاه کتاب تهران، می‌توان گفت نمایشگاه کتاب پکن با این نمایشگاه قابل مقایسه نیست.

جاشو درباره کتابخوانی مردم چن هم گفت: مردم چین به دلیل علاقه‌مندی به حوزه تجارت بیشتر با اینترنت سروکار دارند و شاید یک چینی در سال بیشتر از پنج عنوان کتاب مطالعه نکند. باید بگویم چینی‌ها باید از ایرانی‌ها کتابخوانی بیشتر را یاد بگیرند.

وی افزود: علاقه‌مندیم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن بخشی را برای فروش کتاب در نظر بگیریم بنابراین به نمایشگاه کتاب تهران آمده‌ایم تا برای این بخش تجربه کسب کرده و راه‌های موفقیت در این بخش را از نزدیک ببینیم.

وی  با اشاره به مدت زمان برپایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به برگزاری ده روزه نمایشگاه کتاب تهران باید بگویم این نمایشگاه منحصر بفردترین نمایشگاه جهان است، چون در هیچ کجای دنیا مدت برگزاری نمایشگاه ده روز نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار