گردآورنده کتاب «حضرت یار» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تاکنون کتابی به این شکل درباره خاطرات مقام معظم رهبری منتشر نشده بود

تاکنون از نظر من چنین کتابی، به این شکل، منتشر نشده و مخاطب با خواندن مطالب این کتاب به همه‌ی جنبه های زندگی ایشان پی می‌برد.

تاکنون کتابی به این شکل درباره خاطرات مقام معظم رهبری منتشر نشده بودعلی اکبر مزدآبادی گردآورنده کتاب «حضرت یار» در خصوص نوع جمع آوری کتاب و محتوای این کتاب در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: در نگارش کتاب «حضرت یار» قرار بر این بوده که خاطراتی از مقام معظم رهبری چاپ کنیم؛ طی بررسی های انجام شده دفتر ایشان زیاد موافق این کار نبودند و فقط به کتاب‌های سخنرانی، مجوز انتشار می دادند و خاطراتی که از نقل قول های دیگران باشد را مجوز نمی دادند و این جریان مربوط به سال 1389 است.

وی در ادامه گفت: ایشان در سخنرانی هایشان خاطرات خوبی را بیان می کردند لذا به فکر افتادم که چون دفتر ایشان به صحبت های حضرت آقا مجوز چاپ می دهند خاطراتشان را از زبان خودشان بنویسیم به همین ترتیب تمام سخنرانی‌ها را از دهه 60 تا آخر دهه 80 خواندم و 100 خاطره از میان خاطرات ایشان گردآوری شد و مطالب قابل چاپ را جدا کردیم و آن را به مرحله چاپ رساندیم.

مزدآبادی افزود: بعد از آنکه کتاب را برای چاپ فرستادیم حدود 4 ماه درگیر بودیم با وجود آنکه خاطرات خود مقام معظم رهبری بود ولی باز هم با دفتر ایشان در حال مذاکره بودیم و در نهایت به لطف خدا موفق شدیم و آن را چاپ کردیم همچنین باید بگویم این کتاب استخراج از تمام سخنرانی‌های ایشان است مگر آنکه جلسه‌ی محرمانه ای بوده و ما ندیده باشیم. 

وی اظهار داشت: این سخنان برای زمانی است که ایشان برای بیان منظور از خاطره ای استفاده می کردند و من این دسته از سخنانشان را استخراج کردم به طور مثال اگر بخواهم بگویم رهبری در سال 1373 روز ولادت امام جواد (ع) در دیدار عمومی گفتند: «من در دو دوره ریاست جمهوری انتخاب شدم و در هر دوره هم این سمت را قبول نمی کردم؛ در دوره اول که تازه از بیمارستان آمده بودم دوستان گفتند که اگر شما قبول نکنید این بار بر زمین می ماند کسی نیست و ناچار شدم و در دوره دوم نیز خود امام (ره) به من فرمودند که بر تو متعین است؛ خدمت ایشان رفتم و گفتم آقا من قبول نمی کنم و این بار به میدان نمی آیم و ایشان گفتند بر شما متعین است». 

مزدآبادی در خصوص استقبال از خرید این کتاب گفت: بله هر آنچه را از مقام معظم رهبری چاپ شود استقبال خوبی خواهد داشت و مردم نسبت به ایشان ارادت بسیار زیادی دارند و از صحبت هایشان استفاده می کنند حال چه در قالب کتاب باشد و چه سی دی در هرصورت بهره خود را می برند.

وی درخصوص تصاویر جمع آوری شده از مقام معظم رهبری در این کتاب اظهار داشت: ما در انتشارتمان به دلیل آنکه حوزه کاریمان دفاع مقدس است لذا آرشیو ما تقریبا بسیار غنی است و اینها شاید یک صدم از عکس های مقام معظم رهبری است که ما در اختیار داشتیم و کتاب به دلیل عدم گنجایش اجازه درج بیشتر عکس ها را به ما نمی داد و حدود 80 عکس در این کتاب گنجانده شده، همچنین جمع آوری این عکسها در سالیان متمادی صورت گرفته و تعدادی دیگر نیز از سایت ایشان استخراج  شده است. 

وی افزود: من متولد سال 1358 هستم و امام خمینی (ره) را ندیده ام ولی اکنون اسم ایشان یا فیلمشان را می بینم از خود بیخود می شوم و بدون هیچ قصدی این را می گویم که ما مطیع و عاشق و همچنین سرسپرده ولایت هستیم. 

مزدآبادی اظهار داشت: این کتاب بیشتر از آنکه اثر فاخری باشد برای جوان ها کتاب بسیار خوبی است. همچنین استفاده از عکس در کتاب به زیبایی آن اضافه کرده است و مخاطب با دیدن عکس ها برای خواندن کتاب اشتیاق نشان می‌دهد و این نکته ی شاخص این کتاب است.

وی در ادامه گفت: از نظر من تاکنون چنین کتابی به این شکل منتشر نشده است و اگر مطالب این کتاب را بخوانید به همه‌ی جنبه های زندگی ایشان پی می‌برید به طور مثال بحث فوتبال ایران و آمریکا هم در این کتاب هست که می گویند: «متأسفانه من خیلی فرصت نمی کنم که برنامه‌های ورزشی تلویزیون را مشاهده کنم، خیلی به ندرت این اتفاق می افتد از طرفی بیشتر ورزش هایی هم که پخش می شود فوتبال است، من در فوتبال هیچ سر رشته ای ندارم و این گفته ادامه دارد تا آنجایی که می رسد به این قسمت که می گویند آن شبی که بازی ایران و آمریکا بود در سال 1998 من آن بازی را نگاه کردم و حقیقتا آن شب هم نمی خواستم نگاه کنم چون دیر وقت بود و ناگهان با گل آقای حمید استیلی رسید و دیگر خواب از سرم پرید و تا انتها این بازی را مشاهده کردم». 

وی در پایان گفت: اگر جوانی شبیه این خاطرات را بخواند برایش جذاب است که مقام اول کشور فوتبال را دنبال کرده و این موارد می تواند بر روی نسل جدید به سبب آنکه بیشتر دنباله روی ایشان باشند، تأثیر بسزایی بگذارد و پیگیر آن باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار