رومیانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

تحقیق و تفحص از زندان‌ها در کمیسیون قضایی تصویب شد

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از بررسی و تصویب طرح تحقیق و تفحص از زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

تحقیق و تفحص از زندان‌ها در کمیسیون قضایی تصویب شد
"میرهادی قره سیدرومیانی" سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه عصر امروز (یکشنبه 20 اردیبهشت) کمیسیون متبوع خود گفت: طرح تحقیق و تفحص از زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌ها به درخواست چند نفر از نمایندگان در جلسه امروز با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده تبریز با اشاره به محورهای مورد تحقیق و تفحص از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها تصریح کرد: بررسی وضعیت رفاهی زندانیان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف در راستای حمایت مجلس شورای اسلامی در بهبود وضعیت و شرایط آن‌ها.

وی در ادامه افزود: بررسی اردوگاه‌های نگهداری از محکومان مواد مخدر و بررسی نحوه اجرای قانون آیین‌نامه‌ها در مورد حقوق مادی، معنوی و شهروندی متهمان.

قره سیدرومیانی بیان داشت: محور بعدی نحوه نظارت دادستان‌ها بر بازداشتگاه‌ها و سازمان زندان‌ها و همچنین نحوه نظارت دادستان‌ها بر بازداشتگاه‌های تحت نظر نیروهای نظامی و امنیتی و مراجع دیگر است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: بررسی نحوه دسترسی سهم الوکلای انتخابی و یا معاضدتی آن‌هادر زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص بود.

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده و برای بررسی بیشتر در مورد تحقیق و تفحص از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در جلسه امروز این طرح توسط اعضای کمیسیون مورد تصویب قرار گرفت و مراحل بعدی آن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.