کوثری:

کشورهای حامی تروریسم عاملین اصلی جنایت‌های تروریست‌ها هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور را بهترین فرصت برای معرفی استکبار جهانی به عنوان بزرگترین حامی تروریسم در جهان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی‌ دومین کنگره بین المللی 17000 شهید ترور، "اسماعیل کوثری" در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برگزاری چنین کنگره‌هایی چه کمکی به معرفی بیشتر کشورمان به عنوان قربانی تروریسم در دنیا خواهد کرد؟ گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با بیان این‌که فرهنگ شهادت برگرفته از واقعه عاشوراست، خاطرنشان کرد: با این که چهارده قرن از عاشورا و شهادت امام‌حسین(ع) و یارانش می‌گذرد، اما زنده نگه‌داشتن این فرهنگ، روحیه شهادت‌طلبی و حق‌طلبی را نسل‌به‌نسل منتقل کرده و مردم ما هرسال پرشورتر از گذشته یاد و خاطره سالار شهیدان و حماسه عاشورا را گرامی می‌دارند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه اوج درس‌گرفتن از مکتب عاشورا را می‌توان در 8 سال دفاع مقدس مشاهده کرد، افزود: رزمندگان ما با الگو گرفتن از حضرت سیدالشهدا(ع) توانستند حماسه ماندگاری را رقم بزنند.

کوثری با بیان این‌که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ما که خود را ناتوان از رویارویی با ملت مسلمان ایران می‌دیدند به حرکت‌های تروریستی روی آوردند که در جریان این ترورها بسیاری از مردم بی‌گناه ما به شهادت رسیدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که شهدای ترور نیز از مظلوم‌ترین شهدای ما هستند، تصریح کرد: برگزاری این کنگره در مقطع فعلی بسیار ضروری و روشنگرانه است.

وی ادامه داد: با برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور یاد شهدای ترور زنده می‌شود و از طریق خانواده این شهدا نسل جوان با فداکاری شهدای مظلوم ترور آشنا می‌شوند که چه هزینه سنگینی برای حفظ نظام و عزت و سربلندی این کشور شده است.
 
این عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به مقابله نظام اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه با تروریسم تاکید کرد: کشورهایی که به تروریست‌ها  کمک مالی و لجستیکی کرده‌اند، عاملین اصلی این جنایت‌ها هستند که با پوشش حقوق‌ بشر خود را توجیه می‌کنند که باید با برگزاری این کنگره‌ها حامیان اصلی تروریست‌ها را به ملت‌های جهان معرفی کرد.

گفتنی است: دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور با موضوع "ایران قربانی تروریسم" در تاریخ 9 شهریور 94 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار