گفتگوی تلفنی اوباما و ملک سلمان درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

پادشاه عربستان سعودی و رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی ابراز امیدواری کردند مذاکرات هسته‌ای با ایران به جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا دوشنبه با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی تلفنی گفتگو کرد. 

این تماس پس از آن صورت می‌گیرد که ریاض اعلام کرد ملک سلمان در نشست سران آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس --که قرار است این هفته در کمپ دیوید برگزار شود -- شرکت نخواهد کرد. 

 «بن رودز» مشاور رئیس جمهور آمریکا گفت اوباما و پادشاه عربستان درباره «نشست آینده» که در کمپ دیوید برگزار می شود گفتگو کردند. 

 «جاش ارنست» سخنگوی رسمی کاخ سفید نیز گفت: هدف صرف نظر کردن پادشاه عربستان سعودی از شرکت در این نشست، ارسال پیام به واشینگتن نبوده است. 

از سوی دیگر خبرگزاری «واس» عربستان سعودی اعلام کرد: «در این تماس تلفنی، دو طرف تاکید کردند به تحقق نتایج مثبت در نشست کمپ دیوید چشم دوخته‌اند و امیدوارند این نشست به ارتقای روابط کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و آمریکا منتهی شود.» 

 «واس» افزود: «پادشاه عربستان سعودی و رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کردند، مذاکرات ۱+۵ با ایران به جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای منجر شود.» 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
35 سال است که عربستان عمری، برای ایران علوی تصمیم می گیرد
غیرت علوی کجاست؟
آخرین اخبار