دیدار اوباما و ملک سلمان در بحبوحه اختلافات ریاض-واشینگتن

رئیس جمهور آمریکا و شاه عربستان در بحبوحه اختلاف ها بین دو کشور در ریاض دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و سلمان پادشاه عربستان سعودی روز چهارشنبه در تلاش برای اقدام مشترک علیه تهدیدهای امنیتی ازجمله ایران و گروه تکفیری صهیونیستی داعش ، دیدار کردند اما سفر اوباما تحت الشعاع خشم کشورهای عرب خلیج فارس از رویکرد وی درقبال منطقه قرار دارد.

این چهارمین سفر رئیس جمهور آمریکا به بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان به شمار می رود و احتمالا آخرین سفر وی به این کشور خواهد بود. اوباما امیدوار است بتواند در این سفر به پادشاه عربستان سعودی و دیگر سران کشورهای عرب خلیج فارس اطمینان خاطر بدهد که واشنگتن متعهد به تامین امنیت آنهاست.

بررسی مناسبات دوجانبه بین ریاض و واشنگتن از دیگر محورهای گفتگوی اوباما و سلمان بن عبدالعزیز بود. سوزان رایس مشاور امنیت ملی، اشتون کارتر وزیر دفاع و نیز سفیر آمریکا در ریاض از جمله مقامات آمریکایی حاضر در این دیدار بودند.

باراک اوباما و هیات همراه وی عصر روز چهارشنبه در سفری که چهارمین سفر اوباما به عربستان و چه بسا آخرین سفر وی پیش از پایان دوران ریاست جمهوری باشد وارد ریاض شدند. رئیس‌ جمهور آمریکا همچنین فردا در نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج‌‌فارس شرکت می‌کند.

اوباما در حالی به عربستان سفر کرده است که به موجب یک لایحه پیشنهادی موسوم به «یازده سپتامبر»، دادگاه های آمریکا اجازه می یابند دولت عربستان را به دلیل ایفای هرگونه نقشی در حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ مسئول این فاجعه معرفی نمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
آمریکا خودش رو جلوی سعودی چقدر خوار کرده حتی سلمان هم به استقبالش نیامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
تجمع سران فتنه های منطقه خاورمیانه در ریاض !!!!!!
آخرین اخبار