نوجوانان ملی پوش به ازبکستان و اردن می روند

علیدوستی: در تیم ملی نوجوانان به روی بازیکنان آماده باز است

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان می‌گوید بازیکنان این رده سنی استعدادهای خامی هستند که باید پخته شوند. .

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، حمید علیدوستی – سرمربی تیم ملی نوجوانان درخصوص مراحل آماده سازی تیم گفت: اردوی تدارکاتی تیم ملی از روز گذشته در کمپ تیم های ملی آغاز شده است و تا 26 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. تمرینات را در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می کنیم. در این اردو بازیکنان از لحاظ ذهنی و روانی نیز زیر نظر مربیان تمرینات  تکنیکی و تاکتیکی خود را پیگیری می کنند. آخرین مرحله نهایی اردو استعدادیابی در دو گروه در حال برگزاری است و بعد از آن بهترین نفرات را به اردوی تیم ملی دعوت خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود:  به دلیل امتحانات مدارس اردوهای تیم ملی تعطیل خواهد شد و از تیر ماه تمرینات خود را مجددا آغاز می کنیم. در نظر داریم در هر ماه، سه اردو برگزار کرده و باید خودمان را برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا که شهریورماه برگزار می شود آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی درباره استعدادیابی در مناطق 9 گانه کشور گفت: با همکاری کمیته جوانان بازیکنان خوبی در این رده انتخاب کرده ایم و بازیکنان مستعد زیادی در این رده داریم. باشگاه‌ها به رده‌های پایه اهمیت نمی‌دهند، ما باید در اردوها کار آموزش را هم انجام دهیم. بازیکنان رده نوجوانان استعدادهای خامی هستند که باید پخته شوند. در زمان کم هم نمی‌توان ایده‌آل‌ها را کشف کرد و درهای تیم ملی نوجوانان به روی بازیکنان آماده از لحاظ فنی و روحی باز است. 

علیدوستی در ادامه بیان کرد: قهرمانی در تورنمنت بین المللی ژاپن به ما بسیار کمک کرد. ترکیب اصلی تیم را شناخته ایم و هدف طولانی تر ما دیدارهای مقدماتی جام ملتهای آسیا در این رده است. قرعه کشی این رقابتها 15 خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد و تا آن زمان اردوهایمان را مرتب دنبال خواهیم کرد. اگر می خواهیم جزو 16 تیم برتر آسیا قرار بگیریم باید سخت کار کنیم. بدون شک این امر مهم زمانی میسر می شود که از لحاظ جسمانی، تاکتیکی و ذهنی آماده باشیم و کمترین اشتباه را داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان افزود: چهار ماه تا رقابتهای مقدماتی قهرمانی آسیا باقی مانده و باید تیم آماده و مهیایی را به این مسابقات اعزام کنیم. کار دشواری داریم چرا که فوتبال پایه در آسیا رشد چشمگیری کرده است. همه اینها نشانه هایی است که بدانیم که کشورهای آسیایی به فوتبال پایه شان اهمیت می دهند و ما هم نباید از قافله عقب بمانیم.

وی در پایان گفت: اواسط تیر ماه به ازبکستان می رویم و در آنجا دو دیدار دوستانه با تیم ملی زیر 16 سال این تیم برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه 19 مرداد ماه در بازیهای غرب آسیا که در اردن برگزار می شود، حضور خواهیم داشت.



انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، علیدوستی ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار