اردبیل؛

استان اردبیل رتبه سوم کشور در تولید عسل را دارد

رییس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل گفت: سالانه 6 هزار تن عسل در استان اردبیل تولید می‌شود که این استان در تولید عسل رتبه سوم کشور را دارد.

استان اردبیل رتبه سوم کشور در تولید عسل را داردبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید فردین صفوی به مرغوبیت عسل تولیدی استان اشاره کرد، و افزود: برند‌سازی برای عسل اردبیل نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر مسوولان و اعتماد سازی در بین مردم است.

وی با بیان این که اتحادیه زنبورداران استان در 4 شهرستان پارس آباد، خلخال، مشگین شهر و اردبیل دایر است گفت:  315هزار کندو در استان وجود دارد و در شهرستان اردبیل نیز 4 هزار و 829 زنبوردار فعالیت دارند.

رییس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل افزود: در سال‌های گذشته توجه چندانی به توسعه صنعت زنبورداری در استان نشده و آزمایشگاه مجهزی هم برای تشخیص موم وجود ندارد.

صفوی با بیان این که عسل تقلبی در استان تولید نمی‌شود گفت: برخی عسل‌هایی که در کنار جاده‌ها عرضه می‌شود محصول استان‌های دیگر کشور است که این عسل‌ها نیز از سوی اتحادیه جمع آوری خواهد شد.

وی بیان کرد: برای عسل فروشی‌های کنار جاده‌ها نیز دو محل در مسیر اردبیل، سرعین مشخص شده که عسل فروشان بین راهی در این دو مکان ساماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، عسل ، تقلبی ، اتحادیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.