دیدار پادشاه اردن با رئیس جمهور و صدر اعظم آلمان

ملک عبدالله دوم در دیدار با رئیس جمهور آلمان خواهان افزایش تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات صلح در خاورمیانه شد.

به گزارش  سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روز گذشته با رئیس جمهور و صدر اعظم آلمان در برلین دیدار و گفتگو کرد.

پادشاه اردن در دیدار با "یوآخیم گاوک،" رئیس جمهور آلمان اعلام کرد باید تلاش های بین المللی برای از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی افزایش یابد. وی همچنین اعلام کرد تروریسم و افراط گرایی دو مشکل خاورمیانه به شمار می رود. ملک عبدالله دوم درباره بحران سوریه تصریح کرد راه حل سیاسی فراگیر برای این کشور تنها راه پایان رنج ملت سوریه است.

رئیس جمهور آلمان نیز در این دیدار با اشاره به عمق روابط کشورش با اردن و علاقه مندی برای گسترش آن در زمینه های مختلف، از تلاش های پادشاه اردن در مقابله با چالشهای پیش روی خاورمیانه تقدیر کرد.

از سوی دیگر در دیدار پادشاه اردن با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد برای مقابله با پیامدهای جنگ داخلی سوریه و میزبانی از پناهندگان، به اردن کمک های بیشتریخواهد کرد.
مرکل تصریح کرد میزان کمک های آلمان به اردن در سوریه به 840 میلیون یورو می رسد.مرکل همچنین اعلام کرد تنها در چارچوب اقدامات بین المللی می توان به راه  حلی سیاسی برای درگیری های خونین سوریه رسید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار