العربیه: نقش ایران در حل بحران سوریه چگونه خواهد بود؟

پایگاه خبری العربیه در گزارشی به تحلیل سیاست‌های ایران در خصوص مسئله سوریه و حل بحران این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ العربیه در گزارشی نوشت: "محمد جواد ظریف،" وزیر امور خارجه ایران، که پیش از این مسئولیت مذاکرات هسته‌ای را برعهده داشت، به نشست صلح سوریه که قرار است 25 ژانویه برگزار شود، دعوت شده است. موفقیت ایران در توافق هسته‌ای پس از سال‌ها انزوا، چهره بین‌المللی تازه‌ای به این کشور بخشیده است. اما هنوز سیاستمدارن ایرانی حضور در سیاست‌های بین‌المللی را آزمایش نکرده‌اند.

"حسن روحانی،" رئیس‌جمهور ایران، چالش‌های بزرگی در خصوص بحران سوریه و نقش ایران در این مسئله، پیش روی دارد. به ویژه آنکه ممکن است ثبات و امنیتی که تهران برای اجرای کامل توافق هسته‌ای نیازمند آن است، به خطر بیفتد! در داخل ایران بیشتر توجه‌ها بر توافق هسته‌ای که قسمت اعظم آن اقتصادی است، متمرکز شده است؛ اما جامعه بین‌المللی از این کشور انتظار دارد نقش دیپلماتیک فعال‌تری در مذاکرات صلح سوریه داشته باشد.

در ادامه گزارش العربیه آمده است: حضور ایران در سوریه که همواره از آن با عنوان «حضور مستشاری» نام برده شده است، بزرگترین و قدرتمندترین حضور است. مشخص نیست ایران تا چه حد می‌تواند در دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک کمک کند. هرچند که نماینده آن، شخص متبحری مانند محمد جواد ظریف باشد.

اگر سیاست ایران در سوریه تغییر کند و از حضور نظامی به روش دیپلماتیک تبدیل شود، تهران می‌تواند اعتبار خود را در رهبری جامعه بین‌المللی و به عنوان یک نیروی سازنده در راه حل سیاسی گسترده، بهبود بخشد.


انتهای پیام/ 
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار