قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی:

بهبود سلامت و عدالت از مهمترین دستاوردهای مشارکت های اجتماعی است

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی گفت: بهبود سلامت، پاسخگويي و عدالت مهمترین دستاوردهای مشارکت های اجتماعی، هستند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر سید محمد هادی ایازی با تاکید بر اینکه، یکی از اصول مشاركت مردمي، درگير شدن جامعه در توسعه سلامت است، گفت: با درگير ساختن افراد جامعه در تصميم گيري هاي مربوط به مراقبت از سلامت فردي، برنامه ريزي خدمات سلامتي، اولويت گذاري، بيان مشكلات و كيفيت می توان روند نهادينه شدن برنامه هاي سلامت را تسريع کرد.

وی در ادامه افزود: افزايش اثر بخشي و توانمندي افراد از مزاياي مشاركت مردمي است و يكي از ضرورت هاي اساسي مشاركت، پر شدن شکاف عمیقی است که بين ايده هاي برنامه ريز و نقطه نظرات مردم وجود دارد که با استفاده از راهبرد مشاركت جامعه کامل می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص مهمترین دستاوردهاي دیگر مشارکت های مردمی گفت: افزايش رضايت و توانمندي مردم، بومي شدن برنامه ها، بالا رفتن سواد بهداشتي جامعه، افزايش كيفيت و ايمني خدمات، افزايش هزينه اثر بخشي منابع و افزايش پوشش خدمات از مهمترین پیامدهای این ظرفیت نهفته در جامعه است.

دکتر ایازی با تاکید بر اینکه، باید از ظرفیت مشارکت های اجتماعی در حد مطلوب و جامع بهره ببریم، خاطرنشان کرد: اغلب مشاركت ها در سطح اطلاع رساني است و باید در سياست هاي نوشته شده راهبردهاي ارتقاء سلامت، مشاركت جامعه نیز به عنوان یک الزام لحاظ شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار