مرگ257 زندانی سياسی از زمان ریاست جمهوری سيسي در مصر

یک سازمان حقوق بشری در ژنو از مرگ حدود 260 نفر در زندان‌های مصر از زمان ریاست جمهوری عبد الفتاح سیسی خبر داد.

به نقل از الجزیره ، مرگ «فرید اسماعیل،» از اعضای سابق پارلمان و از رهبران اخوان المسلمین در استان الشرقیه، به دلیل کوتاهی پزشکی در زندان قاهره بار دیگر پرونده مرگ در بازداشتگاه‌ها را به جریان انداخت؛ زیرا مقامات زندان‌ها از انتقال زندانیان بیمار به بیمارستان‌ها خودداری می‌کنند.

«علی کشک،» گزارشگر الجزیره، در گزارشی اعلام کرد: مراسم تشییع جنازه فرید اسماعیل ا به تظاهرات گسترده مردمی تبدیل شد و تظاهرکنندگان موارد اقدامات وحشیانه را در داخل زندان‌های مصر محکوم کردند.

فرید اسماعیل در زندان عقرب در قاهره به مدت شش روز به اغما رفت و مسئولان زندان از انتقال وی به بیمارستان خودداری کردند و به مرگ وی منجر شدند.

سازمان‌های حقوق بشری اعلام کردند مرگ اسماعیل در چارچوب نقض جدید حقوق زندانیان رخ داد.این سازمان‌ها به اداره زندان‌های مصر اعتراض کردند و اعلام کرد موارد قتل و مرگ تحت شکنجه و بی‌اعتنایی پزشکی به 257 مورد از زمان ریاست سیسی در سال 2013 میلادی رسیده است که 29 نفر آنان در زمان وزیر کشور کنونی جان باخته‌اند.

این سازمان افزود 127 نفر در سال اول حکومت عبد الفتاح سیسی در زندانها درگذشتند. سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس نیز درباره تشدید موارد نقض حقوق بشر در زندانهای مصر در سایه سیاست فرار کامل از مجازات و فروپاشی عدالت در مصر هشدار داد و اعلام کرد جان هزاران نفراز مخالفان کودتا در زندانها در خطر است.

روزنامه الشروق مصر نیز نوشت سازمان امنیت ملی به ریاست جمهوری توصیه کرده است بازداشت شدگان سیاسی مخالف سیسی را آزاد نکند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، سیسی ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار