گزارشی درباره جراحی های زیبایی مرگبار

جان‌هایی که به پای جراحی زیبایی می‌ریزد

دانشجوی 24 ساله‌ کردستانی در جراحی ساده بینی به علت کم کاری پزشک مربوطه، در انجام عمل به علت مسدود نکردن رگ داخل بعد از عمل و بازگشت خون در یکی از بیمارستان‌های سنندج جان خود را از دست داد.

جان‌هایی که به پای جراحی زیبایی می‌ریزدبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این نخستین باری نیست که شاهد این قبیل حوادث تلخ هستیم، به راستی در عمل‌های جراحی بینی چه می‌گذرد؟


زنان و دختران ایرانی حاضرند به خاطر اندکی زیبایی بیشتر خود را به تیغ جراحان بسپارند، بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته در دانشگاه علوم اجتماعی واحد تحقیقات تهران از میان 426 زن تهرانی بیش از 15درصد از آنان تاکنون عمل جراحی زیبایی را تجربه کرده‌اند که بیش از 6 درصد آن را عمل زیبایی بینی تشکیل داده است از نظر شخصیتی برخی از افرادی که متقاضی جراحی زیبایی بینی هستند دچار وسواس فکری می‌باشند و دائما در مورد ظاهر خود دچار تردید می‌شوند.

دکتر محمد طرزی متخصص جراحی پلاستیک در این باره می‌گوید: نخستین موردی که در مشاوره قبل از عمل زیبایی بررسی می‌شود مباحث روانشناسی است چرا که تعداد زیای از متقاضیان بدون داشتن عیب ظاهری مبادرت به تقاضای عمل جراحی می‌کنند از این رو بهتر است افرادی که قصد دارند عمل زیبایی را انجام دهند نخست به یک روانشناس مراجعه کنند چرا که در صورت معاینه صحیح روانشناسی چه بسا درصد بالایی از افرادی که چنین قصدی داشته‌اند به این باور برسند که به عمل زیبای هیچ احتیاجی ندارند.


*اعتماد به نفس من کجاست؟


بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته برخی از کسانی که حاضرند به بهای زیبایی، ریسک عمل‌های پر خطر جراحی را بپذیرند افرادی هستند که از فقدان اعتماد به نفس رنج می‌برند.


کمبود اعتماد به نفس گاهی آنقدر جدی میشود که نه تنها موجب افسردگی  است، بلکه باعث می‌شود فرد به عمل‌های زیبایی روی بیاورد و بعد از عمل نیز از نتیجه عمل جراحی راضی نباشد و گاه پی در پی عمل‌های جراحی زیبایی مختلف را تجربه کند.


*جراحی زیبایی با ما چه می‌کند؟


درباره عوارض زیان بار جراحی زیبایی بینی می‌توان به ایجاد مشکل تنفسی و احساس خواب آلودگی در طی روز در بین افرادی  که مورد جراحی بینی قرار گرفته‌اند اشاره  کرد.


بهترین راه کاهش آسیب‌های جراحی‌های خطرناک افزایش آگاهی مردم در مورد خطرهای احتمالی و عوارض بعد از عمل از طریق فرهنگ سازی به وسیله رسانه‌ها و گاه مدارس و دانشگاه‌هاست.


بهتر است که در کشور قانونی وضع شود تا افرادی که قصد دارند عمل‌های زیایی را انجام دهند حتما به مراکز مشاوره روانشناسی معرفی شوند تا شاید درصد بالایی از افرادی که قصد انجام چنین عمل‌هایی را دارند از خیر انجام این کار بگذرند و به این نتیجه برسند که بدون جراحی زیبایی هم چهره قابل قبولی دارند و نیازی به دستکاری اجزای صورت خود ندارند.


گزارش از فاطمه سیدی


انتهای پیام/

برچسب ها: جراحی ، زیبایی ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار