رویوران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

اقدام جاهلانه آل‌سعود اصلی‌ترین عامل برهم خوردن تعادل و امنیت خلیج فارس

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با ابراز تأسف و انزجار شدید از حوادث اخیر در یمن، اقدامات جاهلانه و جنایتکارانه آل‌سعود را اصلی‌ترین عامل برهم خوردن تعادل، توازن و امنیت خلیج فارس دانست.

"حسین رویوران" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در جمع مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم در روز مبعث، این سخنان را بسیار مهم و تعیین‌کننده استراتژی‌های راهبردی ایران در قبال خلیج فارس ارزیابی کرد و گفت: خلیج فارس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه بسیار مهمی دارد و موضع‌گیری مقام معظم رهبری در مورد اتفاقات اخیر در این حوزه، به خوبی گویای این امر است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: یکی از مبانی اساسی سیاست خارجی ایران در خلیج فارس، صلح پایدار در این منطقه است و بر همین اساس، ایران امنیت در خلیج فارس را معادل امنیت در کل خاورمیانه و در مقابل، ناامنی در خلیج فارس را مساوی با ناامنی در کل منطقه می‌داند.
 
رویوران همچنین به این نکته اشاره کرد که طبق فرمایش رهبر انقلاب، کشورهای حوزه خلیج فارس، همگی همسایه یکدیگر هستند و با هم منافع مشترک دارند به همین دلیل، خود این کشورها باید این امنیت را تأمین کنند و غربی‌ها و به وی‍ژه آمریکایی‌ها صلاحیتی برای این امر ندارند.
 
وی در ادامه افزود: ایران برای این منافع مشترک، ارزش و اعتبار بسیار قائل است و تمام تلاش خود را برای تحقق صلح پایدار در خلیج فارس به کار خواهد بست.
 
رویوران در پایان، با ابراز تأسف و انزجار شدید از حوادث اخیر در یمن، اقدامات جاهلانه و جنایتکارانه آل‌سعود را اصلی‌ترین عامل بر هم خوردن تعادل و توازن و امنیت خلیج فارس برشمرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار