خبرگزاری فرانسه گزارش داد

طلای سیاه بشکه‌ای 66 دلار معامله شد/ بازار نفت، پرنوسان و بی‌ثبات

همزمان با موج تازه تنش‌ها در يمن و تشديد نگرانی‌ها درباره اختلال در عرضه نفت عراق، بهای نفت خام در معاملات امروز دوشنبه بازار آسيا افزايش يافت.

طلای سیاه بشکه‌ای 66 دلار معامله شد/ بازار نفت پرنوسان و بی‌ثباتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، بهاي هر بشکه نفت خام آمريکا براي تحويل در ماه ژوئن با هجده سنت افزايش به پنجاه و نه دلار و هشتاد و هفت سنت رسيد.

در معاملات اواخر صبح امروز بهاي هر بشکه نفت خام برنت نيز براي تحويل در ماه ژوييه چهارده سنت افزايش يافت و به شصت و شش دلار و نود و پنج سنت در هر بشکه رسيد. 

حملات هوايي ائتلاف سعودي به مواضع انصارالله در يمن پس از آتش بس پنج روزه در اواخر روز يکشنبه از سر گرفته شد و اين در حاليست که تروريست هاي داعش موفق شدند در نبردي خونين کنترل شهر رمادي را در عراق به دست بگيرند.

از دست دادن کنترل رمادي به عنوان مرکز دومين استان بزرگ عراق،‌ بزرگترين لطمه نظامي به ارتش اين کشور از زمان آغاز عمليات سرکوب داعش و عقب راندن نيروهاي دولت اسلامي در اواخر سال گذشته تاکنون به شمار مي‌رود.  

"واندانا هاري" تحليلگر مسائل نفتي اعلام کرد بازار نفت همچنان به علت بروز تنش هاي ژئوپوليتيکي در خاورميانه پر‌نوسان و بي‌ثبات است. 

وي افزود: دلالان نفتي با توجه به تاثير‌گذاري تحولات اين منطقه بر روند عرضه جهاني نفت‌، اوضاع خاورميانه را از نزديک زير نظر دارند. 

يمن توليد کننده عمده نفت در بازار محسوب نمي‌شود ولي اين کشور در مجاورت تنگه حساس باب‌المندب واقع است که معبر کليدي ورودي به درياي سرخ محسوب مي‌شود که روزانه کشتي‌هاي حامل حدود پنج ميليون بشکه نفت در آن به سمت کانال سوئز در تردد هستند. 

با اين همه تحليلگران نفتي مي‌گويند هر گونه افزايش بهاي نفت‌، تحت‌الشعاع نگراني‌ها درباره مازاد عرضه جهاني و کاهش تقاضا قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، یمن ، نفت ، بها ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار