ادینهو، برترین گلزن خارجی تاریخ لیگ ایران

مهاجم برزیلی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز چهارمین آقای گل خارجی تاریخ فوتبال ایران است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در تاریخ مسابقات لیگ در فوتبال ایران تنها 4 بازیکن خارجی توانسته‌اند که عنوان آقای گلی را به دست آورند.

اولین بازیکن خارجی که توانست در فوتبال ایران عنوان آقای گل را به خود اختصاص دهد مهند مهدی النداوی مهاجم عراقی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان است که در فصل 1378-1379 با زدن 15 گل توانست برترین گلزن لیگ شود.

هفت سال طول کشید تا بار دیگر در فوتبال ایران یک بازیکن خارجی بهترین گلزن لیگ شود، دنی (عرفان) اولروم مهاجم تیم نیجریه‌ای تیم فوتبال ابومسلم مشهد در کنار مهدی رجب‌زاده از ذوب آهن اصفهان با زدن 17 گل در لیگ برتر ششم آقای گل شدند.

عماد محمدرضا مهاجم تیم فوتبال سپاهان اصفهان در لیگ برتر نهم با زدن 19 گل توانست دومین عراقی آقای گل لیگ ایران لقب گیرد.

لوسیانو ادینهو برزیلی مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با زدن 20 گل در فصل چهاردهم لیگ برتر چهارمین بازیکن خارجی آقای گل در لیگ ایران شد که البته نسبت به سایر همردیفانش برای کسب این عنوان گلهای بیشتری به ثمر رسانده است.

همچنین ادینهو با زدن این تعداد گل در فصل تازه به پایان رسیده لیگ برتر با پیش گرفتن از ابراهیم توره سنگالی و عمادرضا عراقی گلزن‌ترین خارج تاریخ فوتبال ایران لقب گرفت.

وی با زدن 75 گل در 156 بازی که با پیراهن تیمهای مس کرمان و  تراکتورسازی تبریز انجام داده این عنوان را به دست آورد.

عماد محمدرضا با زدن 61 گل در 129 بازی برای تیمهای فولاد خوزستان سپاهان اصفهان و شاهین بوشهر در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته است.

نفر سوم این لیست ابراهیم توره مهاجم سنگالی سابق تیمهای پیکان تهران پرسپولیس تهران سپاهان اصفهان است که در 91 بازی که در لیگ ایران انجام داد توانست 60 گل به ثمر رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار