وزیرعلوم:

مسائل مهم اقتصادی، زیست محیطی و فرهنگی اولویت وزارت علوم است

فرهادی گفت: توجه به مسائل مهم اقتصادی، زیست محیطی و فرهنگی و توسعه مراکز رشد علوم انسانی در اولویت فعالیت‌های وزارت علوم است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر فرهادی در مراسم پایانی سی و هفتمین نشست سراسری مسئولان دفا‌تر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مشهد با تشریح، دستاوردهای علمی کشور افزود: ایجاد محیط پرنشاط علمی و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در مراکز آموزش عالی ضروری است. 

 وی با تشریح اهمیت نقش دفا‌تر نهادرهبری در دانشگاه‌ها گفت: بسیاری از مشکلات دانشجویان با کمک دفا‌تر نهاد رهبری قابل حل است. 

 وزیر علوم افزود: امیدواریم با کمک دفا‌تر نهاد رهبری برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گسترش یابد. 

دکترفرهادی گفت: در عین حال باید مراقب بود دانشگاه‌ها به عرصه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی تبدیل نشود. 

او به برخی حوادث اخیر در دانشگاه‌ها هم اشاره کرد و گفت: اگر از دیدگاه امنیتی برخی افراد در دانشگاه‌ها اجازه سخنرانی ندارند باید به موقع اطلاع رسانی شود تا با فضای آزاد اندیشی در تقابل نباشد. 

سپس حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در سخنانی گفت: ارتقای فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه‌ها از طریق افزایش همدلی و همفکری میان مسئولان اجرایی دانشگاه‌ها و دفا‌تر نهاد رهبری و تلاش برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست در مشهدمقدس است. 

گفتنی است بیش از ۲۵۰ نفر از مسئولان دفا‌تر نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور در نشستی دو روزه درباره راه‌های ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها گفتگو و تبادل نظر کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار