جامی که 30 سال درگیری به همراه دارد

در پی درگیری‌هایی که میان هواداران بوکاجونیورز و ریوربلاته در جام لیبرتادورس صورت گرفت محرومیت بسیار سخت و سنگین دامن هواداران تیم خاطی را گرفت.

جامی که  30 سال درگیری به همراه داردبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری کالچونیوز در پی درگیری های صورت گرفته میان هواداران 2 تیم بوکاجونیورز و ریورپلات در چارچوب رقابت‌های لیبرتادورس و استفاده از گاز اشک آور علیه بازیکنان ریورپلات محرومیت‌های بسیار سخت و سنگین دامن تیم بوکاجونیورز را گرفت که در پی آن تیم بوکاجونیورز که موفق به حضور در مرحله یک چهارم پایانی از رقابت‌های  لیبرتادورس 2015 شده بود حذف شده و موظف به پرداخت جریمه مالی 200 هزار یورویی هم شد این در حالیست که بازی های بین المللی این تیم هم پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

 نکته جالب توجه این جاست که جام لیبرتادورس 30 سال است که با درگیری و دعوا همراه بوده و اتفاقاتی این چنینی از سال 1971 تا به حال تکرار شده است.

در سال 1971 دو تیم بوکاجونیورز و اسپورتینگ کریستال به میدان رفتند که بازیکنان دو تیم شروع به مشت زنی کرده و این اتفاق در یک دقیقه بعد از سوت بازی فینال رخ داد که داور کلمبیایی بازی مجبور شد تا 19 کارت قرمز به بازیکنان نشان دهد آن زمان این بازی با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید.

20 سال بعد درست در سال 1991 در مرحله نیمه نهایی از رقابت‌های  لیبرتادورس 2 تیم بوکاجونیورز و کولر کولر‌ در شهر سانتیاگوی شیلی به میدان رفتند و درست بعد از سومین گل بازیکنان شیلی که یک لیگ متعلق به پلیس که در حاشیه‌ زمین بود پای الموند و ناوارو مونتایا دروازه‌بان بوکاجونیورز را گاز گرفت و این اتفاق کافی بود تا جرقه جنگ و درگیری زده شده و بازی نیم ساعت به حالت تعلیق درآمد نکته جالب توجه این جا بود که تا بارز و کاپیتان  جونتا توسط پلیس دستگیر شدند. پایان بازی هم هواداران شیلی در خیابان ها به جشن و شادی پرداخته و پرچم آرژانتین را آتش زدند و به هواداران بوکاجونیورز هم که در استادیوم حاضر بودند صدمه زده و ماشین آنها خراب کردند.

11 سال بعد درست در سال 2002 میلادی بازی در منطقه از شیلی به نام آنتوفاگاستات میان دو تیم کابرئولا و المپیک آسونسیون برگزار شد این بازی در مرحله یک هشتم پایانی از رقابت های لیبرتا دورس انجام می شد دو بازی در نیمه اول که نتیجه یک بر یک بود کاملا آرام بود تا اینکه داور بازی آنجل سانچز در حالیکه مقصد بازگشتن به زمین بود تا بلافاصله بازی را از سر بگیرد یک سکه به طرف او پرتاب شده بیهوش شد ودر ادامه ناظر مسابقه وارد زمین شد و در ادامه کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی امتیاز بازی را به شیلیایی ها داده و استادیوم مونی سی پال دکالما را ببند.

در سال 2004 در مکزیکوسیتی و در استادیوم آزتکا درست جائیکه جام جهانی 1970 میان 2 تیم آلمان و ایتالیا برگزار شده و با نتیجه 4 بر 3 ایتالیا پیروز شد 2 تیم آمریکا فوتبال کلوب و سائوکائتانو به میدان رفتند که تیم برزیلی سائوکائتانو در کمال ناباوری موفق به پیروزی شد که این اتفاق کافی بود تا هواداران عصبانی شده و نارنجکی به سمت یکی از بازیکنان برزیلی پرتاب کنند و این اتفاق شروع درگیری میان هوادارانی بود که آرام کردن آنها چند ساعت طول کشید.

سال 2005 در مرحله یک چهارم پایانی 2 تیم بوکاجونیوز و چیواس مقابل هم قرار گرفتند هواداران تیم بوکاجونیوز به سمت آدولفو باتیستا گلوله پرتاب کردند جالب اینجا بود که او ابتدا توسط مارتین الکولو مورد حمله قرار گرفت و بعد از سرمربی تیم حریف سیلی خورد. مکزیکی ها به مرحله نیمه نهایی بازی‌های لیبرتادورس رسیدند و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی هم افراد خاطی را به شدت تحریم کرد.

در سال 2011 هم 2 تیم سانتوس و نپارول مقابل هم قرار گرفتند در این بازی برزیلی ها موفق به حذف نپارول شدند و در زمین به جشن و پایکوبی پرداختند ودر ادامه بازیکنان اروگوئه ای حریف درگیر شده و به کتک کاری و مشت زنی هم پرداختند که سرانجام به دخالت پلیس انجامید. 

سال 2013 میلادی هم 2 تیم اتلتیکو مینئیرو مقابل تیم آرسنال ساراندی قرار گرفت که در پایان بازی بازیکنانان 2 تیم هواداران هم به شدت با هم درگیر شده که سرانجام به دخالت پلیس انجامید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار