مسئول زایشگاه 17 شهریور برازجان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قانون سختی کار برای ماماها اعمال شود

مسئول زایشگاه ۱۷ شهریور برازجان در خصوص اعمال قانون سختی کار برای گروه مامایی اظهار داشت: درخواست عمده ماما‌ها از وزارت بهداشت، در نظر گرفتن سختی کار است تا همانند سایر زیرگروه‌های پزشکی که مشمول این قانون شده‌اند، سختی کار به ایشان نیز تعلق گیرد تابه این ترتیب باعث جذب ماماهای بیکار و بازنشستگی ماماهای از کار افتاده گردد.

سکینه کفایی مسئول زایشگاه ۱۷ شهریور برازجان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران یکی از مهم‌ترین مشکلات صنف ماما را عدم قرارداد سازمان‌های بیمه گر با آن‌ها دانست و گفت: با توجه به پیگیری‌های مداوم متاسفانه بیمه‌ها به علل واهی ازجمله عنوان نمودن بار مالی از پذیرش این امر سرباز زده‌اند که با پیگیری‌های شورایعالی نظام پزشکی و ریاست کل، امیدواریم این مشکل مرتفع شود تا مامای بخش خصوصی بخاطر نوشتن یک سونوی بارداری که جزو شرح وظایف ایشان نیز محسوب می‌شود، مجبور به بردن نسخ خود نزد پزشک عمومی نشود چرا که این امر خود باعث نارضایتی و سرگردانی بیماران می‌شود. 

وی افزود: با وجود اینکه ماما اولین خط درمان و تامین سلامت است اما هنوز مراقبت‌های پریناتال توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود که بهتر است با وضع قوانین جدید، مراقبت‌های مامایی و زایمان طبیعی که جزء شرح وظایف مامایی محسوب می‌شود، توسط ماما انجام و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع شوند. 

عضو هیات مدیره نظام پزشکی برازجان ادامه داد: همچنین در مراکز بهداشتی، مراقبت از مادران توسط ماما و نه کار‌شناسان بهداشت خانواده انجام تا سلامت مادر و نوزاد به خوبی تامین شود و هرکس در جایگاه خودش به ایفای نقش بپردازد. 

کفایی در پایان گفت: امیدوارم طبق فرمایشات رهبر بزرگ انقلاب، مشکلات قشر ماما بخوبی پیگیری و مرتفع شود تا بتوانند نقش حیاتی خود را در تامین سلامت مادر و نوزاد بخوبی ایفا کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار