در جمع صنعتگران آذربایجان شرقی؛

رئیس‌جمهور: خواستار همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای جهان هستیم

رئیس جمهور در جمع صنعتگران آذربایجان شرقی گفت: ما خواستار همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای جهان هستیم اما آمادگی خود برای مقابله با تهدیدات احتمالی راهم حفظ می کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز  در نشست توسعه سرمایه‌گذاری استان آذربایجان شرقی، که به صورت همزمان با نشست فرهنگیان در تالار معلم تبریز آغاز به کار کرده است بر اهمیت دولت در امر سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد.

روحانی در این نشست که با حضور آذربایجانیهای مقیم خارج از کشور نیز همراه بود ، اظهار داشت: تنها با حضور مردم و فعال‌شدن آن‌ها می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم و  دولت در زمینه اقتصادی مسئولیت‌هایی را به عهده دارد که خروج از رکود، رونق اقتصادی، ایجاد ثبات در بازار و تضمین امنیت سرمایه‌گذاری از جمله این مسئولیت‌ها است .

وی خاطر نشان کرد: البته  بخش خصوصی نیز باید برای توسعه کشور، رشد خود و ادامه کار و دستیابی به سود عادلانه به کمک دولت تلاش کند؛ باید هر کاری را که ممکن بود به خود مردم محول کنیم تا بهتر از دولت آن کار را سامان دهند.

رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر ارتقای همکاری با کشورهای همسایه و به خصوص همسایگان خارجی آذربایجان شرقی خطاب به فعالان استانی گفت:  لازم است از لحاظ سیاسی جوی را به وجود آوریم تا با همسایگانی چون ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان و همه همسایگان 15 گانه کشور و دنیا روابط حسنه‌ای داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: ما خواستار همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای جهان هستیم اما آمادگی خود برای مقابله با تهدیدات احتمالی راهم حفظ می کنیم  و تلاش دولت تدبیر و امید این است که چهره واقعی فرهنگ‌دوستی و صلح‌طلبی ایران را به دنیا معرفی کند.

وی تاکید کرد:  شاید این بیشتر شبیه خیال‌پردازی باشد که تصور کنیم در دنیا جنگ نمی شود، همواره لازم است هر کشوری برای حفاظت از منافع خود قدرت و آمادگی داشته باشد و این به معنای تهدید کشورهای دیگر نیست.

 وی ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون امروز روابط کشور با دنیا روز‌به‌روز بهتر شده و اگرچه مشکلاتی همانند ظهور گروهک‌های تروریستی وجود داشته است اما در مجموع حرکت ما به سمت بهتر شدن روابط با دنیا پیش می‌رود که این روند برای توسعه و حرکت رو به پیشرفت کشور و نیز استان آذربایجان شرقی بسیار تاثیرگذار است.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استعدادهای گردشگری آذربایجان شرقی و آثار تاریخی ارزشمند این دیار بر لزوم توجه به این نعمات خدادادی تاکید کرد و افزود: آذربایجان استعدادهای فراوانی در زمینه توسعه کشاورزی و صنعتی داشته و معادن ذی‌قیمتی در این سرزمین استقرار یافته‌اند که استفاده از این معادن تسهیلاتی را می‌طلبد.

وی بیان کرد:  انقلاب مشروطه که ارمغان‌آور آزادی و نخستین حرکت بزرگ تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران بود و منجر به تشکیل نخستین پارلمان و مجلس و صندوق رای در ایران شد از تبریز بود و این بیانگر نقش تاریخی ارزشمند این دیار است.

انتهاي پيام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.