در دیدار وزیرامورخارجه با معاون دبیرکل سازمان ملل بیان شد

انتقاد ظریف از روند کمک‌رسانی بین‌المللی به یمن

محمدجواد ظریف در دیدار با هماهنگ‌کننده کمکهای اضطراری سازمان ملل گفت اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نباید روند کمک رسانی به یمن را مختل کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه با خانم «والری آموس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمکهای اضطراری دیدار داشت و با وی در خصوص روند ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن گفت‌وگو کرد.

در این دیدار راههای مختلف کمک رسانی به مردم یمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ارسال هرچه سریعتر کمکها به یمن تاکید شد.

دکتر محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به نقض مکرر اتش بس صورت گرفته در خصوص یمن ،تصریح کرد بر این اساس زمینه کمک رسانی کامل و فوری در مورد یمن فراهم نشد.

وزیر امور خارجه کشورمان از روند کنونی کمک رسانی بین المللی به یمن انتقاد نمود و افزود : اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نباید روند کمک رسانی به یمن را با اختلال مواجه کند.

دکتر محمد جواد ظریف  همچنین بر ایجاد مناطقی در داخل یمن که علیه آن حمله نظامی صورت نگیرد ،جهت ورود کمکهای فوری انساندوستانه به این کشور تاکید کرد.

خانم والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمکهای اضطراری نیز در این دیدار با اشاره به وظایفی که در زمینه کمک رسانی به مردم یمن بر عهده دارد ،تایید نمود که کمکهای انساندوستانه باید با مشکلات و سختگیری کمتری وارد یمن شود.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه تصریح کرد ،یکی از راههای کمک رسانی به مردم یمن در حال حاضر ،بردن کمکها به مناطق خارج از یمن و سپس انتقال ان به داخل یمن است.

خانم والری آموس همچنین در ملاقات جداگانه ای با حسین امیر عبدالهیان معاون عربی افریقا وزیر امور خارجه کشورمان وضعیت انسانی در کشورهای عراق ،یمن و سوریه ونحوه امداد رسانی سازمان ملل در این کشورها را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد .

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، انتقاد ، اوضاع ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار