نخست وزیر جدید کره جنوبی معرفی شد

رئیس جمهور کره جنوبی، وزیر دادگستری را نخست وزیر این کشور منصوب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ "پارک گئون های،" رئیس جمهور کره جنوبی، نام "هوانگ کیو آن،" وزیر دادگستری سابق این کشور، را به عنوان نخست‎وزیر جدید خود معرفی کرد. وی ششمین انتخاب "گئون های" برای این پست از زمان آغاز ریاست جمهوری در سال 2013 (1392) است.

از میان 5 گزینه قبلی "گئون های" برای این پست، سه نفر نتوانستند از نمایندگان پارلمان رای اعتماد بگیرند، یکی از دو نفری که از نمایندگان رای اعتماد گرفت نیز آوریل (فروردین) به اتهام فساد مالی از کار برکنار شد. رئیس جمهور کره جنوبی در دفاع از نخست وزیر پیشنهادی خود گفت: "هوانگ کیو آن" فرد مناسبی برای قرار گرفتن در این پست است و با توجه به سابقه درخشانی که در وزارت دادگستری داشته است، می‌تواند با فساد اقتصادی و اجتماعی مقابله کرده و اصلاحات سیاسی لازم را در کشور برقرار کند.

رئیس جمهور کره جنوبی تلاش می‌کند برای کسب حداکثر کرسی‎های پارلمان در انتخابات سال آینده میلادی و حاکمیت مجدد حزب محافظه‌کار"سائنوری" در این کشور، با فساد سیاسی در دولت خود مبارزه کند. "لی وان کو،" نخست وزیر اسبق کره جنوبی، بلافاصله پس از متهم شدن به فساد اقتصادی از سوی رئیس‎جمهور عزل شد؛ اما این موضوع میزان مقبولیت دولت "گئون های" را در نظرسنجی‌های عمومی به 40 درصد رساند. این بدترین آمار دولت وی از زمان شکل‌گیری در سال 2013 محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار