تبریز؛

کلنگ زنی احداث کارخانه آهک هیدرات در شهرستان اهر

در مراسمی احداث کارخانه آهک هیدرات در شهرستان اهر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی شهرستان اهر کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، در این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف دولت توسعه و ایجاد اشتغال در استان آذربایجان شرقی و به خصوص در شهرستان های کمتر توسعه یافته است.

نعمت‌زاده، افزود: با توجه به اینکه چندسالی است که دولت از سرمایه‌گذاری ممنوع شده است باید زمینه حضور بخش خصوصی و غیردولتی در احداث واحدهای تولیدی که به اشتغال منجر می‌شود فراهم شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز در این زمینه عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

وی بر تسریع در احداث ساختمان کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر در کمترین زمان از سوی پیمانکار تأکید کرد.

در این مراسم نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار توجه ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای احداث واحدهای تولیدی در شهرستان اهر که بیکاری دارد جهت ایجاد اشتغال شد.

عباس فلاحی، همچنین خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات برای راه اندازی زودتر واحدهای تولیدی در حال احداث در شهرک صنعتی شهرستان اهر شد.

نعمت زاده، همچنین از چند واحد تولیدی در حال فعال و یا در حال احداث در شهرک صنعتی شهرستان اهر بازدید کرد و از نزدیک مشکلات آنان را شنید.

گفتنی است: هدف از احداث کارخانه آهک هیدرات در شهرستان اهر تولید آهک کلوخه و هیدراته با ظرفیت 150 تن در روز با اشتغال 50 نفر به صورت مستقیم و اشتغال برای 250 نفر به صورت غیرمستقیم می‌باشد که در مدت 2 سال توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد که میزان سرمایه گذاری 900 میلیارد ریال است.

یادآور می‌شود: وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان با سفر استانی هیات وزیران در حاشیه هفدهمین سفر استانی دکتر حسن روحانی رييس جمهور به آذربایجان شرقی سفرکرده است.
 انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.