ساری؛

تعطیلی 45درصدی شرکتها درشهرک صنعتی آمل

رییس انجمن صنفی کارفرمایان آمل ازتعطیلی 45درصدی شرکتهاوواردات بی رویه خبرداد.

جوادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری تعطیلی 45درصدی شرکتها درشهرک صنعتی آملگفت : ۴۵ درصد شهرک صنعتی آمل کاملا تعطیل و ۱۵ درصد کامل کار می کند و ۴۰ در صد دیگر از ۱۰ درصد تا ۷۰ درصد فعالند.

وی همچنین درباره مشکلات تولید کنندگان افزود : ۹۰ درصد مشکلات سود بالای بانک ها و تحریم های داخلی و تحریم های خارجی و واردات بی رویه است.

رییس انجمن صنفی کارفرمایان آمل افزود:این مشکلات از سال ۸۷ با تعطیلی واحد ها شروع شد و هر سال حدودا ۳ تا ۷ در صد واحد ها تعطیل شدند و به ازای تعطیلی واحد ها شعب بانک ها اضافه شدند.

جوادی بانک ها را مهمترین عامل ورشکستگی شرکت ها بیان وتصریح کرد : سود های مرکب بانک ها، عدم سود دهی شرکت ها با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی به تولید ضربه زد؛ در این شرایط نه تنها بانک ها ضرری نکردند بلکه سود بانکی خود را به ۲۷ تا ۴۰ درصد رساندند، این در شرایطی است که در سراسر دنیا حتی کشور هایی که مسلمان نیستند بالاترین نرخ برای تولید ۱ تا ۳٫۵ درصد می باشد؛ ولی آن ها برای مبارزه بحران اقتصادی به نیم تا صفر درصد رساندند تا مدیران واحد تولیدی بتوانند از بحران عبور کنند دقیقا برعکس کشور های اسلامی که سود را به ۲۷ تا ۴۰ درصد رساندند.

بگفته وی هیچ شرکت و واحدی حاضر نیست شرکتش ورشکست شود شرکت ها و احدهای تولیدی به مثابه فرزند تولیدکنندگان هستند ورشکستگی یعنی فرزندی که خودش به وجود آورد را خودش بکشد و این برای تولیدکننده دردناک است.

رییس انجمن صنفی کارفرمایان آمل در مورد سیاست دولت در واردات بی رویه گفت: سیاست دولت در واردات بی رویه سبب تعطیلی و کاهش تولید بسیاری از واحد های صنعتی شد؛ البته باید بگویم بعضی از مسئولین اینقدر درگیر مسائل سیاسی و حفظ صندلی خود می باشند که وظیفه خود را فراموش می کنند.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: تعطیلی ، شرکتها ، شهرک ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.