سفر فقیرانه نخست وزیر یونان + عکس

سفر فقیرانه نخست وزیر چپ گرای یونان به شهر ربکای لتونی تعجب رسانه های دنیار را بر انگیخت.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،الکسيس سيپراس به همراه وزرای خارجه،اقتصاد و دفاع کابينه خود به منظور شرکت در نشست دو روزه (پنج شنبه و جمعه)سران و رهبران 28 کشور اتحاديه اروپا و شش کشور سابق اتحاد جماهير شوروی موسوم به " مشارکت شرقی" با هواپيمای ترابری ارتش يونان رفت.

البته به منظور مسافرت نخست وزير و هيات همراه،تغييراتی در صندلی ها و طراحی داخلی هواپيمای سی 130 صورت گرفت،اما رسانه های يونان اين سفر نخست وزير را به عنوان نشانه ای از اوضاع بسيار نابسامان اقتصادی کشور تعبير و تفسير کردند.

مسافرت فقيرانه نخست وزير يونان خبرساز شد +عکس

برخي رسانه های يونانی نيز همزمان با سفر سيپراس به لتونی نوشتند هواپيمای حامل نخست وزير به قدری سريع مجبور به حرکت به سمت پايتخت لتونی شد که حتي نتوانست طبق استانداردهای پروازی قطعات يدکی کامل خود را فراهم کند و اين موضوع ريسک بزرگی را در صورت سانحه هوايی به همراه داشت.

يونان بيش از 200 ميليارد يورو بدهی دارد و سررسيد بدهی های اين کشور به کشورهای اروپايی در حالی که خزانه خالی اين کشور امکان بازپرداخت آن را ندارد،تبديل به يکي از مهم ترين بحران های اقتصادی اتحاديه اروپا شده است.

مسافرت فقيرانه نخست وزير يونان خبرساز شد +عکس

دولت چپ گرای يونان که چهار ماه پيش با وعده خلاصی از شر سياست های رياضت اقتصادی بر سر کار آمد،در حال رايزنی با کشورهای عمده وام دهنده اروپايی از جمله آلمان است،اما دولت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تا کنون انعطافی درباره ضرورت اجرای سياست های رياضت اقتصادی به منظور استمهال بدهی های دولت يونان نشان نداده است.

مسافرت فقيرانه نخست وزير يونان خبرساز شد +عکس

انتهای پیام/
برچسب ها: یونان ، فضای مجازی ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.