سکوت مقامات آفریقایی در قبال بحران مهاجران

شبکه فرانسه 24 در گزارشی مقامات بلندپایه آفریقا را به سکوت در قبال بحران مهاجران متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از فرانسه 24، علی‌رغم هشدارهای اتحادیه اروپا در خصوص مرگ و میر مهاجران در دریای مدیترانه، رهبران آفریقایی سکوت پیشه کرده‌اند. سال‌هاست که لیبی برای آفریقایی‌های فراری از مشکلات اقتصادی حکم پل رسیدن به اروپا را دارد.

سودای مهاجرت به اروپا این مهاجران آفریقایی را بر آن داشته داست تا به قایق‌های فرسوده روی آورند؛ اما به‌کارگیری این قایق‌ها در سواحل لیبی به وسیله قاچاقچیان، به افزایش چشمگیر آمار تلفات منجر شده است.   

موسسه پناهندگان اتحادیه اروپا اعلام کرد در سال جاری میلادی حدود 60000 زن، مرد و کودک از سر درماندگی و در تلاشی برای رسیدن به اروپا، خطرات دریای مدیترانه را به جان خریده‌اند و بیش از 1800 نفر از این مهاجران ناکام در این سفر جان خود را از دست دادند.

19 آوریل (30 فروردین) بیش از 800 مهاجر که با یک قایق ماهی‌گیری عازم اروپا بودند، در دریای مدیترانه غرق شدند. یک ماه پس از این واقعه، اتحادیه اروپا برنامه‌های نظامی خود را برای مبارزه با قاچاقچیان انسان در دریای مدیترانه اعلام کرد؛ اما در آفریقا هیچ تلاشی برای محقق ساختن این عملیات صورت نگرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار