بیان خاطراتی از مهران دوستی از زبان فرزاد حسنی

فرزاد حسنی خاطراتی از تجربه‌های مشترک خود در برنامه‌ها با مهران دوستی و وی‍ژگی‌های کاری و اخلاقی مرحوم دوستی گفت.

فرزاد حسنی گوینده‌ مجری رادیو در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص درگذشت مهران دوستی، گوینده با تجربه رادیو گفت: از بدو ورود به رادیو با مهران دوستی آشنا شدم. مهران دوستی جزء اولین کسانی بود که رابطه خوبی را در رادیو با او آغاز کردم و مهمترین نکته در دوستی و رفاقت با مهران دوستی این مسئله بود که او مانند یک بزرگتر و دلسوز همیشه حامی من بود و این حامی بودن با ارزش‌ترین نکته از سمت او بوده است.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم یکی از بزرگترین حامیان خود و یک رفیق و استاد خوب را که هر لحظه از کارش برای ما یک درس بود را از دست داده‌ام.

حسنی از تجربه‌های مشترک خود در برنامه‌ها با مهران دوستی بیان کرد: ما خیلی برنامه مشترک با محتوای شاد داشتیم. از جمله ویژه‌برنامه‌های اعیاد مختلف و برنامه شب یلدا که یکی از ماندگارترین برنامه‌های شب یلدا را با مهران دوستی، رضا صادقی اجرا کردیم. آخرین بار هم، سال گذشته و قبل از جراحی قلبشان بود که در آن حاضر شدم و یک مصاحبه مفصل با هم داشتیم و یک غزل را به شکل مشترک خواندیم و خاطرات و برنامه‌های شاد زیادی را با هم تجربه کردیم.

وی افزود: خدا رو شکر در رادیو قدر و منزل دوستان محفوظ است. کسانی مثل مهران دوستی با ویژگی‌هایی که نشانه‌ی محبت خدا به مهران است، قدر‌دان او در رادیو بوده‌اند. غیر ممکن بود که در رادیو به سمت مدیر و شخصی می‌رفتیم و او راجع‌ به مهران دوستی با تقدیر صحبت نمی‌کرد.

حسنی ادامه داد: دوستی یک صدای تک و یکتاست. صدای ویژه‌ی مهران را هیچ یک از ما نداریم و از همه بارزتر، سخن خاص مهران که ویژه خودش بود و این بخاطر زندگی زیبایی بود که مهران داشت. به همین دلیل این سخن برای مردم دلنشین بود و مردم آن را دوست داشتند.

این مجری تصریح کرد: مهم‌تر از همه به روز بودن مهران دوستی بود. همواره با کتاب، مجله و رسانه آشنا و سینما را به اندازه یک منتقد سینمایی می‌شناخت و تحلیل می‌کرد. مهران دوستی یک دایرة‌المعارف سینمایی بود و ادبیات و مردم را می‌شناخت و می‌دانست سخن هر برنامه چگونه است.

وی افزود: دایره اجرای برنامه‌هایش از سیاسی گرفته در رادیو جنگ، تا اطلاعیه خواندن‌ها و حتی شعرخوانی و قصه خوانی‌هایش و برنامه‌های اجتماعی مثل کافه رادیو، از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های رادیو جوان بوده است.

حسنی از رفتارهای شایسته مهران دوستی اینگونه یاد کرد و گفت: از اخلاق‌های پسندیده مهران دوستی می‌توانم به میل او به زندگی شرافتی که برای زندگی قائل بود، یاد کنم. او زندگی را عنصر شریف و ودیعه الهی می‌دانست که خدا به او عطا کرده بود و این مذهب را قدر می‌دانست. نگاه کردن به زندگی مهران دوستی لذت بخش بود او به شکلی زندگی می‌کرد که میل شما را به زندگی بر می‌انگیخت که این از مهمترین ویژگی‌های مجری برنامه اجتماعی و فرهنگی است و او این موضوع را به خوبی می‌دانست.

حسنی افزود: هر برنامه که مهران آن را اجرا می‌کرد، علی‌الخصوص برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و برنامه «رادیو‌ من» و برنامه‌های جشنواره را می‌شنیدم. طبیعی است که اگر ما کسی را دوست داشته باشیم، کارش را دنبال می‌کنیم و راه دنبال کردن گوینده، شنیدن صدای اوست.

مجری برنامه «موسیقی من» از مهمترین درسی که از مهران دوستی گرفته است، گفت: بهترین درس، درس درست زندگی است. کسی که درست زندگی کند می‌تواند درست کار کند. گویندگی کردن مهران دوستی مانند زندگی کردن او بود، پر شور و رغبت و اشتیاق.

حسنی در پایان خاطرنشان کرد:او همیشه مشوق من بوده و بارها به من گفته بود که برنامه «کافه رادیو» را با هم اجرا کنیم و عنوان می‌کرد که زمان‌های که در سفر است من برنامه را اجرا کنم، حالا مهران به سفر رفته و دیگر بین ما نیست. به هر حال در رادیو همیشه با غم فراغ و رفتن مهران دوستی همراه هستیم و این یک مسئله طبیعی است. با اینکه این جای خالی وجود دارد ولی ما باید مسیر را ادامه دهیم. این کشتی به راه خود ادامه خواهد داد و ما باید سرنشینانی که پیاده شده‌اند هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
اگر بخواهیم یکی از قدرت مند ترین مجریان تاریخ سینمای ایران از نظر فن بیان را نام ببریم بدون شک اسمی برای فرزاد حسنی وجود خواهد داشت ... امیدوارم ب خوبی جای او را پر کند
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۳:۵۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
آقای حسنی سریعا و صریحا ابراز کرد که اجرای کافه رادیو رو باید بدن ایشون اجرا کنن ازین به بعد..
:)
روحت شاد مهران دوستی با صفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
جمله آخر نامفهوم بود