باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با ظریف و عراقچی / «دبه»؛ محور اصلی

سیصد و بیست و چهارمین جلسه مجلس در حالی به صورت غیرعلنی آغاز شد که وزیر امور خارجه و معاون وی به نمایندگان مجلس توضیحاتی ارائه کردند.

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با ظریف و عراقچی / «دبه» محور اصلیبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیصد و بیست و چهارمین جلسه مجلس نهم از ساعت 8 صبح امروز (یکشنبه، 3 خرداد) به صورت غیرعلنی آغاز شد.

طبق برنامه اعلام شده قبلی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در این جلسه حضور یافتند تا توضیحاتی درباره مذاکرات به نمایندگان ارائه کنند.

در این جلسه ابتدا محمد جواد ظریف و سپس سید عباس عراقچی توضیحاتی ارائه کرده و برخی نمایندگان نیز نظرات خود را مطرح کردند.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، علیرضا زاکانی و عباسعلی منصوری آرانی از جمله نمایندگانی بودند که دغدغه‌های نمایندگان را مطرح کردند.

یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه غیرعلنی بحث «دبه» آمریکایی‌ها بود که در مورد تعداد سانتریفیوژهای فردو مطرح کرده‌اند.

هم چنین موضوع اختلاف فکت‌شیت (گزاره برگ) آمریکایی و توضیحات ارائه شده از سوی مسئولان ایرانی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

جلسه غیرعلنی مجلس با مهمان هسته‌ای ساعت 10 به پایان رسید و خبرنگاران اجازه یافتند در صحن علنی حضور داشته باشند.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در خصوص جلسه غیرعلنی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: در این نشست آقایان ظریف و عراقچی توضیحاتی را در مورد مذاکره اخیر داشتند و برخی دوستان هم نظرات خود را ارائه کردند.

به محض پایین آمدن محمدجواد ظریف از جایگاه ناطق، تعداد زیادی از نمایندگان از جمله منتقدان توافق هسته‌ای از جمله رسایی و کوچک‌زاده در اطراف وی حلقه زدند و دقایقی را با وی به گفتگو پرداختند.

البته برخی از نمایندگان معتقدند؛ این جلسه خروجی خاصی نداشت و ظریف و عراقچی حرف‌های قبلی خود را تکرار کردند. 

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد تعامل و گفتگوی دو جانبه ان شالله بتواند به نحو خوب تبیین شود و دستاوردهای مناسبی برای ملت ایران داشته باشد.

سیصد و بیست و چهارمین جلسه علنی مجلس که مصادف با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در سال 1361 بود باعث شد تا همه نمایندگان، چفیه بر گردن در صحن علنی حاضر شوند و هم چنین یک شاخه گل رز نیز بر روی کرسی هر یک از نمایندگان گذاشته شده است.

قاری این جلسه نیز نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته قرائت بود که آیاتی از سوره فتح کلام الله مجید را قرائت کرد و لاریجانی نیز پس از قرائت قرآن گفت: آقای دانش در مسابقات اخیر بین‌المللی قرآن کریم نفر اول در رشته قرائت بودند وجناب آقای رجبی هم که در رشته حفظ قرآن نفر اول قرآن شده‌اند در جلسه ما حضور دارند.

به مناسبت سوم خرداد که روز مقاومت، ایثار و پیروزی نیز است امیراحمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال ارائه گزارش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

همچنین دقایقی بعد از آغاز جلسه علنی، لاریجانی جلسه را ترک و ریاست مجلس را به حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد سپرد. 

لازم به ذکز است بعد از پایان سخنرانی امیر سرتیپ پوردستان، نمایندگان دور وی حلقه زده و به گرمی با وی مصافحه و بدرقه اش کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار