کارشناس ارشد دبیرخانه کشوری ستاد ملی کنترل دخانیات:

مقاومت آموزش و پرورش برای بررسی آمار مصرف مواد دخانی در مدارس

کارشناس ارشد دبیرخانه کشوری ستاد ملی کنترل دخانیات گفت: بررسی وضعیت استعمال دخانیات در مدارس طرحی بین‌المللی است و قرار بود امسال انجام شود که تاکنون هماهنگی لازم بین وزارت آموزش و پرورش و بهداشت نبودند آمار وضعیت استعمال دخانیات در دانش‌آموزان باید در سال 90 انجام شود اما به دلیل مقاومت‌های موجود انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  بهزاد ولی‌زاده کارشناس ارشد دبیرخانه کشوری ستاد ملی کنترل دخانیات در نشست خبری هفته ملی مبارزه با دخانیات با بیان این که مصرف روزانه سیگار در سال 90 و در جمعیت بالای 15 سال 10.5 درصد بوده است گفت: که 22 درصد آن مردان و 1 درصد زنان را شامل می‌شود اما مصرف کلی سیگار 12 درصد در جمعیت 15 تا 64 سال است.

وی افزود: بین سالهای 85 تا 90 روند ثابتی را در مورد مصرف سیگار داشته‌ایم البته به غیر از گروه سنی 25 تا 35 سال این روند ثابت بوده اما در مورد قلیان مصرف روزانه‌اش دو برابر شده است به طوری که 3.5درصد مصرف روزانه قلیان است که 4.3 درصد در مردان و 2.3 درصد در زنان است.

ولی زاده تاکیدکرد: در مورد جمعیت 13 تا 15 سال آخرین آمار ما مربوط به سال 86 است که 3 درصد این جمعیت سیگار مصرف می‌کنند که در مردان آمار بیشتری دارد اما 26 درصد همین جمعیت مصرف کننده سایر مواد دخانی هستند که نسبت به سال 85 این آمار بیش از 2 برابر شده است.

ولی‌زاده افزود: بررسی وضعیت استعمال دخانیات در مدارس طرحی بین‌المللی است و قرار است امسال انجام شود که تا کنون هماهنگی لازم بین وزارت آموزش و پرورش و بهداشت نبودند آمار وضعیت استعمال دخانیات در دانش‌آموزان باید در سال 90 انجام شود اما به دلیل مقاومت‌های موجود انجام نشده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: سیگار ، مدارس ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.