صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 5 خرداد 1394

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های وجود شیشه و مواد مخدر در قلیان‌ها و مطب پزشک قلابی پاتوقی برای اشرار زخمی پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 5 خرداد 1394به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان "وجود شیشه و مواد مخدر در قلیان‌ها"،‌ "نگاهی به وضعیت مصرف قلیان و وجود مواد مخدر در قلیان‌ها و گرایش جوانان به آن" پرداخته و در این باره می‌نویسد: در حوزه دخانیات مهم ترین هشداری که در سال‌های اخیر مطرح بود، به افزایش مصرف قلیان به ویژه در جوانان بر می‌گشت اما این روزها پای خبری پیرامون وجود شیشه و مواد مخدر در قلیان‌ها به میان آمده است.

این روزنامه در ادامه به موضوع‌های "مصرف قلیان در نوجوانان بیش از 2 برابر"، "مصرف سیگار در 12 درصد جمعیت کشور"، "سالانه 65 هزار فوت به دلیل مصرف سیگار" و... اشاره می‌کند.

"لایحه توسعه انرژی‌های تجدید پذیر تصویب شد"، "مدیریت بحران‌های زندگی و تجمیع بیمه‌ها راه حل مشکلات نظام سلامت" از موضوع‌های دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما از این خبر بگذریم و سری به گروه شوک روزنامه ایران بزنیم که اخبار حوادث را به صورت ویژه پوشش می‌دهد.

"مطب پزشکی قلابی پاتوقی برای اشرار زخمی" موضوعی پیرامون اتفاقاتی است که بیانگر نا امنی، بی توجهی به حقوق دیگران و سوء استفاده از اذهان عمومی است.

ماجرا از این قرار است که پزشک قلابی در کرمان مطبی داشت که بیشترین مراجعه کنندگان‌اش اشرار خطرناک بودند که در نزاع‌های خیابانی زخمی شده بودند.

پس از اطلاع پلیس آگاهی کرمان از این وضعیت، پزشک قلابی دستگیر شد. این در حالی است که این پزشک قلابی، بهیار سال 69 است که به دلایل مختلفی از کار برکنار شده و پس از آن تا کنون به صورت پنهانی در حال فعالیت بوده است.

"خود زنی مرگبار پس از قتل شوهر خواهر"، "بازداشت تاجر جوان به خاطر یک شوکر برقی"، "مجازات زندان در سناریوی کوری چشم یک مرد"، "جدیت در رسیدگی به آتش سوزی زندان شهر کرد"، "شلیک مرگبار داماد به خانواده همسرش" و "قرار مرگ با دوست کینه جو" از موضوعاتی است که صفحه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

از فضای حوادث به روزنامه همشهری سر بزنیم. این روزنامه در صفحه شهری خود به موضوع "حکم کاهش ارتفاع سازه میدان سپاه صادر شد" پرداخته و می نویسد: وضعیت نهایی سازه آهنی در میدان سپاه پرداخته و روزنامه نگار در این باره می‌نویسد: رای نهایی در خصوص سازه در حال احداث در میدان سپاه روز گذشته (دوشنبه) در کمیسیون ماده 5 صادر شد و بر این اساس باید پیچ و مهره‌های سازه آهنی باز شود و ارتفاع آن به میزان سقف تعیین شده برسد.

در ادامه این گزارش، نویسنده به مطالبی همچون وضعیت ساخت و سازه‌های میدان سپاه، نامناسب بودن وضعیت امارات تاریخی میدان سپاه،‌آزاد شدن بخشی از مجموعه امارت تاریخی میدان سپاه، اخطارهای شهرداری نسبت به ساخت و ساز در ضلع شمالی میدان سپاه و... اشاره می‌کند.

"افزایش نرخ کرایه تاکسی ممنوع"، "اجرای طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر در فصول مختلف" و "پیش بینی حضور بیش از 3.5 میلیون زائر در مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) از موضوعاتی است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود آن را بررسی کرده است.

از خبرهای شهر تهران که بگذریم، به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع "دیزین، جوجه کباب و شطرنج" پرداخته است.

در این خبر می‌خوانیم؛ "نهاد"، خبرنگار اردنی شبکه عربی "آلان"، در سفر به تهران گزارش‌هایی درباره بخش‌های متنوع زندگی ساکنان پایتخت ایران با عنوان، "تهران آن گونه که تا کنون ندیده‌ایم، داستان من با جوجه کباب"، تهیه و از این شبکه پخش کرده است.

در این خبر "نهاد" خبرنگار اردنی به مطالبی همچون؛ در تهران می‌توان 4 فصل را به صورت کامل دید، اشاره می‌کند.

در ادامه نیز این روزنامه در صفحه‌های باشگاه خبر و تازه‌های دانش و فناوری خود به موضوع‌های "اعلام حکم بعضی متهمان پرونده 3 هزار میلیاردی به همراه اسامی"، و "نبرد برای ساخت قدرتمند ترین ابر کامپیوتر دنیا" اشاره می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار