اردبیل؛

افزایش توسعه روابط تجاری اردبیل با بنگلادش

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت:‌ با تفاهم‌های اولیه بین سفارت ایران و بنگلادش روابط تجاری اردبیل با این کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ بهروز سلیمانی افزود: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت دارد و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک در بازارهای بنگلادش جایگاه ویژه‌ای باز کند.

وی با بیان اینکه رایزنی‌های اولیه اتاق بازرگانی اردبیل با داکا انجام شده است، افزود:‌ این امر می‌تواند روابط تجاری و اقتصادی بین استان اردبیل و بنگلادش را افزایش دهد.

محصولات کشاورزی اردبیل به بنگلادش صادر می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: با رایزنی‌های انجام شده روند صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل به بنگلادش تسهیل می‌شود.

ارژنگ عزیزی افزود: علاوه بر محصولات کشاورزی، صنایع دستی به‌ویژه فرش و گلیم اردبیل نیز می‌تواند در آینده نزدیک یکی از محصولات صادراتی استان به کشور بنگلادش باشد که مقامات بنگلادشی از این امر استقبال کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: با تفاهمات انجام شده نمایشگاه‌های مشترک بین استان اردبیل و بنگلادش در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود و این نمایشگاه‌ها نقش بسزایی در شناساندن توانمندی‌های دو منطقه در بخش‌های مختلف خواهد داشت.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران گفت: فرش ایرانی زینت‌بخش خانه‌های بنگلادش است و مشتریان زیادی در این کشور دارد.

عارف الرحمان آپو در دیدار با تجار اردبیلی اظهار داشت: هنر فرش ایران به طرز فوق‌العاده‌ای توسط هنرمندان ایرانی بافته شده است و اردبیل با توجه به ظرفیت‌های عظیم در تولید فرش می‌تواند به یکی از صادرکنندگان فرش به کشور بنگلادش باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشور بنگلادش علاقه زیادی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران دارند، تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده و نشست‌های مشترک ارتباط‌های تجاری و اقتصادی دو کشور ارتقا می یابد.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران بیان کرد:‌ کشور بنگلادش با 160 میلیون نفر جمعیت یکی از کشورهای با ظرفیت بالا در بخش کشاورزی بوده و این کشور نقش بسزایی در صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای اروپایی دارد.

عارف الرحمان آپو اظهار کرد:‌ کشور بنگلادش بدون داشتن منابع و ذخائر زیرزمینی، اقتصادی پویا و فعال دارد و دومین کشور صادرکننده لباس و پوشاک به کشوهای اروپایی و آمریکا بوده که هم اکنون 50 درصد لباس تولیدشده در بنگلادش به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.