معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اعلام امادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر در بحث رفع مشکلات منابع مالی و سیاست‎های سرمایه‎گذاری اعلام آمادگی می‌کند؛ همچنین هر تولیدکننده‎ای که نیاز به سرمایه تضمین برای دریافت وام دارد می‎تواند از سازمان بنادر کمک بگیرد زیرا سازمان بنادر برای این کار اعلام آمادگی کرده تا بتواند ضمانت وام‎گیرندگان را انجام دهد.

اعلام امادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای رفع مشکلات سرمایه گذارانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد سعیدنژاد افزود: همین که ارگان های دریایی نظرات یکدیگر را می‎شنوند و حرف های خود را می گویند خوب است؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا آن قسمت از قطعنامه‎ها که مربوط به خود ارگان‎های دریایی بوده، هر چه زودتر عملیاتی شود و آن قسمت از قطعنامه‎ها که در ارتباط با ارگان‎های دیگر است به دلیل آنکه نیاز به تعامل است دیرتر اجرایی شود. 

وی در ادامه با اشار ه به اینکه «شعار این همایش در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است»، گفت: توسعه دریامحور در کشور ما ارتباط دقیقی با اقتصاد مقاومتی دارد و از آنجایی که می‎خواهیم ورود و خروج کالا را همواره داشته باشیم همه ارگان‎های دریایی، موسسات رده بندی و بیمه‎ها باید به صورت هماهنگ و مداوم و نظام مند حرکت کنند.  

وی با اشاره به سیاست اتکا به مزیت‎های داخلی در اقتصاد مقاومتی گفت: فقط متکی بودن به مزیت‎ها و تولیدات داخلی کافی نیست و مشکلی را حل نمی‎کند بلکه باید برنامه، راهکار و روش‎های اجرایی داشته باشیم و طبق آن توسعه را در هر زمینه ای مانند توسعه سواحل مکران انجام دهیم زیرا اگر بگوییم می‎خواهیم توسعه داشته باشیم ولی همت ملی و هماهنگی و وحدت رویه وجود نداشته باشد راه به جایی نمی‎بریم. 

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه «56 درصد کل ساحل خلیج فارس متعلق به ایران است»، اعلام کرد: با وجود بهره‎مکندی خدادادی از نعمات دریایی اما متاسفانه بهره‎وری ما در این زمینه بسیار پایین است زیرا علاوه بر خلیج فارس در دریای عمان و دریای خزر نیز موقعیت مناسبی داریم. 

 وی به توسعه نیروی انسانی و توسعه دانش و موسسات دانش ‏بنیان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود ضرورت توسعه دانش در این زمینه دانشگاه‎های دریایی ما در حال تعطیلی به سر می برند مثلا دانشگاه علوم و فنون دریانوردی چابهار پس از چندین سال خوشبختانه امسال دانشجو می‎پذیرد. سعیدنژاد گفت: در برنامه ششم توسعه یک سند بالادستی داریم که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تنظیم است؛ اما در دیگر معیارهای آن آمایش سرزمین به نفع سواحل تعیین شده است. 

 وی درباره دوران پس از تحریم گفت: در آن دوران دولت باید از ناوگان ملی که متشکل از بخش خصوصی و دولتی است حمایت کرده و موجبات توسعه این ناوگان و ورود آنها را به بازارهای جدید فراهم کند.  

سعید نژاد گفت: سازمان بنادر در بحث رفع مشکلات منابع مالی و سیاست‎های سرمایه‎گذاری اعلام آمادگی می کند همچنین هر تولیدکننده‎ای که نیاز به سرمایه تضمین برای دریافت وام دارد می‎تواند از سازمان بنادر کمک بگیرد زیرا سازمان بنادر برای این کار اعلام آمادگی کرده تا بتواند ضمانت وام‎گیرندگان را انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار