دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوییس؛

قشقاوی ازسرگیری مجدد پرواز مستقیم بین تهران - ژنو را خواستار شد

در دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی و مجلس کانتون‌های سوییس با حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه ایران، گسترش روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌یی و همکاری‌های پارلمانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

قشقاوی ازسرگیری مجدد پرواز مستقیم بین تهران - ژنو را خواستار شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در این دیدار قشقاوی، معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزیر خارجه با اشاره به سابقه 140 ساله روابط ایران و سوییس، بر ضرورت استمرار رایزنی‌ها و افزایش همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه به لزوم ارائه تسهیلات هر چه بیش‌تر روادیدی برای اتباع دو کشور به منظور گسترش توریسم و همکاری‌های اقتصادی و دانشگاهی اشاره کرده، ازسرگیری مجدد پرواز مستقیم بین تهران - ژنو را خواستار شد.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی سوییس نیز با استقبال از ایده‌های مطرح شده، گفت: رایزنی مستقیم دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه‌یی و جهانی و همکاری‌های پارلمانی در اجلاس‌های مختلف بین‌المللی، باعث نزدیک‌تر شدن روابط بین ملت‌ها و آشنایی با دیدگاه‌ها و فرهنگ‌های یکدیگر می‌شود.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس کانتون‌ها نیز که در این دیدار حضور داشت سوالاتی پیرامون رابطه مجلس و دولت و هم‌چنین مواضع مجلس شورای اسلامی پیرامون مذاکرات هسته‌ای و ساختار تقنینی کشور مطرح کرد که معاون وزیر خارجه پاسخ‌های مناسب را ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار