امروز برگزار می‌شود؛

دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد رحلت امام(ره) با سیدحسن خمینی

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) از دیدار امروز اعضای این ستاد با حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) صبح امروز (چهارشنبه) در نشست اعضای این ستاد در حرم مطهر امام راحل (ره) اظهار داشت: امروز با حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی دیدار خواهیم داشت و روز سه‌شنبه ۱۲ خرداد نیز جلسه دیگری خواهیم داشت تا آخرین جمع‌بندی‌ها را برای برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) صورت دهیم.


در ادامه این نشست، محمد مقدم رئیس ستاد میهمانان خارجی مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیان کرد: امسال ۴۱۰ نفر می‌ه‌مان ویژه از سایر کشور‌ها برای حضور در مراسم ارتحال امام خمینی (ه) به کشورمان سفر می‌کنند، میهمانان مردمی هم از طریق مرزهای ایران وارد کشور می‌شوند.

مقدم گفت: از ۵۹ کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی، آمریکایی و همچنین از کشور استرالیا میهمانانی برای حضور در مراسم ۱۴ خرداد دعوت شده‌اند و برنامه‌های ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم.
بر اساس این گزارش در ادامه این نشست، اسماعیل نجار نماینده دولت و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: بحث ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در مراسم ۱۴ خرداد مطرح است که البته هنوز بودجه و اعتباری برای آن درنظر گرفته نشده است.

همچنین سردار ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور نیز در این نشست اظهار داشت: کارگروه‌هایی برای تامین امنیت مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) درنظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: امسال مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام (ره) با نیمه شعبان مصادف شده و از طرف ما کار مضاعفی در حوزه ترافیک خصوصا در محور تهران- قم پیش‌بینی و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ هم در بخش دیگری از این نشست گفت: پشتیبانی مواد غذایی و نیازمندی‌های نیروی انسانی در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) از طریق دانشکده افسری انجام می‌شود،  همچنین تمهیدات ویژه‌ای با همکاری کمیته‌های قرارگاه شهید فهمیده برای شناسایی هوایی پیش‌بینی شده است.

در ادامه این نشست، علی کنساری رئیس کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی(ره) نیز گفت: محصولات فرهنگی در قالب پوستر، فیلم‌های مستند و تیزرهای تبلیغاتی برای ارائه به مردم و شرکت‌کنندگان در مراسم آماده شده و امیدواریم این اقلام در موقع مقرر آماده توزیع شود. 

در ادامه این نشست، لطفی نماینده کمیته شهرستان‌ها و استان‌های ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) بیان کرد: در این ایام، 2115 مراسم در سطح شهرستان‌ها خواهیم داشت، همچنین طی مراسم 14 خرداد، برنامه شب شعر و نمایش هم برگزار خواهد شد.

نماینده کمیته نیروهای مسلح در ادامه این نشست گفت: در کلیه ستادها و پایگاه‌ها برنامه‌های ویژه حضرت امام برگزار می‌شود، همچنین در مناطق مرزی و جزایر برنامه‌های ویژه‌تری برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نماینده کمیته نیروهای مسلح نیز در این نشست اعلام کرد :در مراسم 14 خرداد در عرشه ناو جماران مراسمی خواهیم داشت همچنین راهپیمایی، دوچرخه‌سواری و توزیع محصولات فرهنگی مختلف جزء برنامه‌های  کمیته نیروهای مسلح در جریان بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) است.

نماینده کمیته اقلیت‌های دینی ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام(ره) اظهار داشت: نمایندگان دینی از بیت امام(ره) در خمین بازدید و پیرامون شخصیت امام خمینی(ره) صحبت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اقلیت‌های دینی در روز 11 خرداد با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام خواهند کرد، گفت: در این مراسم، تعدادی از رهبران دینی و نمایندگان اقلیت مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر سخنرانی و چند تن از آنان با حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی دیدار خواهند کرد.

در پایان این نشست، حسینی نماینده کمیته دانشگاه و فرهنگیان ستاد بزرگداشت مراسم 14 خرداد گفت:  از 9 تا 15 خرداد برنامه‌هایی از سوی جامعه فرهنگیان و دانشگاهیان درنظر گرفته شده که یکی از آنها تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمانهای بلند امام خمینی(ره) است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار