با مصرف درست مواد غذایی بوی بد بدن خود را از بین ببرید

تعریق زیاد بدن و بوی بد عرق، از آزاردهنده ترین پدیده‌های فیزیولژیک بدن است که البته برای حفظ تعادل دما، آب، دفع سموم و مواد زاید بدن صورت می‌گیرد و عواملی چون گرما، رطوبت، تنشهای عصبی و مصرف غذاهای گرم و تند در تشدید تعریق موثر هستند.

غلامعلی بسکی متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به رفع بوی نامطبوع بدن اظهار کرد: استفاده از غذاهایی که طبع گرم و تند دارند مانند پیاز، سیر،غذاهای پروتئینی، چرب و ادویه‌‌جات، تعرق را تشدید می کند و بوی بدی را ایجاد می‌کند که بهتر است در این خصوص از مصرف این غذاها پرهیز کنید. 

وی تاکید کرد: استفاده از سبزیجات و به خصوص میوه‌جات تعرق بدن را کاهش می‌دهد و بهتر است افراد در رژیم غذایی خود از این مواد غذایی به طور مستمر استفاده کنند. 

سبکی توصیه کرد: این که بخواهیم جلوی تعرق بدن را بگیرم کار اشتباهی است که افراد به دنبال آن هستند زیرا تعرق در بدن ایجاد می‌شود که سموم زائد بدن دفع بشود و اینکه افراد از بوی نامطبوع آن شاکی هستند، باید رژیم غذایی خود و نوع غذایی را که استفاده می‌کنند را تغییر دهند و اجازه دهند که بدن مکانیزم تعرق خود را به درستی و کامل انجام دهد. 

وی افزود: تغییر در مصرف مواد غذایی و استفاده از لباس‌های کتان و غنی بهترین راه برای جلوگیری از بوی نامطبوع بدن است زیرا از این طریق هم بدن مکانیزم تعرق خود را انجام داده است هم افزایش تعرق مشکلی را برای افراد ایجاد نمی‌کند. 



انتهای پیام/ 
برچسب ها: موادغذایی ، تعریق ، رطوبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.