اعلام زمان سفر وزیر خارجه فرانسه به اراضی اشغالی فلسطین

فابیوس در سخنانی اعلام کرد با سفر به اراضی اشغالی فلسطین به دنبال از سرگیری گفتگوها میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، وزیر خارجه فرانسه امروز از سفر خود به تل آویو در ماه ژوئن برای کمک به از سرگیری آنچه که مذاکرات سازش میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین خوانده است خبر داد.

لوران فابیوس در مصاحبه با رادیو فرانس اینتر گفت: "ما به دنبال راه حل «دو دولت» و تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل هستیم. واضح است که امنیت اسرائیل باید تضمین بشود، اما صلح و امنیت بدون وجود عدالت برای فلسطینی ها میسر نخواهد شد. بیایید صادق باشیم؛ فلسطینی ها تاکنون طعم عدالت را نچشیده اند."

دولت فرانسه اخیراً در مکاتبه با کشورهای عضو اتحادیه عرب خواست خود را برای جلسات آینده شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اتخاذ مقدمات و ساز و کارهای لازم برای از سرگیری مذاکره میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین آماده کنند.

از برخی منابع دیپلماتیک در فرانسه خبر می رسد که سفر فابیوس قبل از شروع مذاکرات هسته ای نهایی میان اعضای دائم شورای امنیت (به همراه آلمان) و ایران انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار