ليبرمن: نتانياهو مذاکره با رئيس فهرست مشترک عربی در کنست را متوقف کند

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی به نخست وزیر این رژیم توصیه کرد با رئیس فهرست مشترک عربی در پارلمان وارد گفتگو نشود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،"اویگدور لیبرمن" روز پنجشنبه در بیانیه ای، "بنیامین نتانیاهو"، --نخست وزیر رژیم صهیونیستی -- را به لغو گفتگوها با "ایمن عوده"-- رئیس فهرست مشترک عربی در کنست -- تشویق و عوده را به تلاش برای مشروعیت بخشیدن به تروریست ها متهم کرد.

رئیس حزب «اسرائیل خانه ما»  همچنین اعلام کرده است به کابینه جدید نتانیاهو نمی پیوندد؛ اما برخی معتقدند شکنندگی بیش از حد ائتلافی که نتانیاهو برای تشکیل کابینه ایجاد کرده ممکن است موجب شود لیبرمن هم به ائتلاف حاکم بپیوندد.

لیبرمن ادامه داد:« دیدار نتانیاهو با عوده که سرسخت ترین مخالف تبدیل شدن اسرائیل به کشور یهود است، به نوعی تلاش برای مشروعیت بخشیدن به آن دسته از نیروهایی است که خواستار نابودی اسرائیل از داخل هستند. این اقدام تاییدی بر رکن پنجمی است که در داخل پارلمان(کنست) کار خود را آغاز کرده است.»

وی در ادامه از اظهارات نتانیاهو در روز انتخابات حمایت کرد و گفت:« نتانیاهو برای تشویق راستگرایان به مشارکت در انتخابات، هشدار داده بود اعراب به طور گسترده در انتخابات شرکت خواهند کرد. او در سخنانش صادق بود زیرا مخالفان اسرائیل از جمله تشکیلات خودگردان از گروههایی بودند که اعراب را به مشارکت در انتخابات اسرائیل تشویق می کردند.»

ایمن عوده ریاست فهرست مشترک عربی را در کنست بر عهده دارد. این فراکسیون سومین فراکسیون بزرگ کنست به شمار می آید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار