آمریکا به رژیم صهیونیستی و عربستان صدها میلیون دلار تسلیحات می‌فروشد

پنتاگون از فروش قریب‌الوقوع صدها میلیون دلار تسلیحات به رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد دولت این کشور با فروش بمب های هدایت شونده لیزری به رژیم صهیونیستی و ده فروند بالگرد MH-60 به عربستان موافقت کرده است. این موافقت به کنگره اعلام شده و کنگره 30 روز برای بررسی آن فرصت دارد. بر اساس مندرجات بیانیه آژانس همکاری های امنیتی و دفاعی که زیر نظر وزارت دفاع آمریکا فعالیت می‌کند، مبلغ این دو قرارداد به ترتیب حدود یک میلیارد و 879 میلیون و یک میلیارد و 900 میلیون دلار برآورد شده است.


در قرارداد رژیم صهیونیستی به ویژه ارائه 14500 مدار الکترونیک هدایت ناوبری ماهواره‌ای (جی‌پی‌اس) برای تجهیز بمب های متعارف (ام‌کی-84 ، ام‌کی-83 و ام‌کی-82‌) و 700 مدار الکترونیک برای تجهیز بمب های بلو BLU 109 پیش بینی شده است. این قرارداد همچنین بمب های متعارف، بمب های ضد پناهگاه بلو 113 ، 3000 موشک ضدتانک Hellfire و 250 موشک هوا به هوا را شامل می شود. مسئولان آمریکایی اعلام کردند این اقدام به منزله نوسازی ذخایر سلاح هایی است که رژیم صهیونیستی در اختیار دارد.


قرارداد مربوط به عربستان نیز فروش ده فروند بالگرد چند منظوره MH-60 بلک هاوک شرکت سیکورسکی برای نیروی دریایی و سلاحهایی از جمله 38 موشک Hellfire و 380 موشک کوچک هدایت شونده لیزری را شامل می شود.


این چراغ سبز از سوی دولت آمریکا در مورد فروش تسلیحات در حالی ارائه می شود که عربستان و رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند نگران اقدامات مداخله جویانه ایران در منطقه در پی توافق بین المللی در مورد موضوع هسته ای و احتمالا لغو تدریجی تحریم ها علیه ایران هستند. به نوشته نشریه صهیونیستی "هاآرتص،" واشینگتن احتمالا برای جبران توافق هسته ای با ایران کمک نظامی خود را به رژیم صهیونیستی افزایش داده و به ویژه تعداد بیشتری جنگنده اف 35 به این رژیم می دهد.


بر اساس گزارش کنگره، آمریکا بین سال های 2010 تا 2014 حدود 90 میلیارد دلار تسلیحات به عربستان فروخته است.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
این خبر باید این طوری اصلاح شود ، آمریکای جنایتکار به عربستان اسلحه می فروشد و به رژیم صهیونیستی سلحه اهدا می کند و پول آن را از رژیم جنایتکار ال سعود دریافت می کند .
آخرین اخبار