قدردانی روزنامه صهیونیستی از "تلاش‌" گروه النصره

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت، از "تلاش" ارتش آزاد و گروه النصره در مقابله با توسعه‌طلبی‌های داعش در مرز فلسطین اشغالی تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "آلکس فیشمن،" تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحاانوت با اشاره به تحرکات هفته های اخیر داعش در مرزهای فلسطین اشغالی، از خنثی شدن این تحرکات توسط جبهه النصره خبر داد.

به نوشتۀ این روزنامه صهیونیستی، گروه های مسلح از جمله جبهه النصره موفق شدند، گروه موسوم به "جیش الجهاد" را که به اخیرا به داعش پیوسته است، در جنوب "قنیطره" شکست دهند و شکست این گروه، به انحلال آن و سرکوب کامل آن در این منطقه منجر شد.

از سوی دیگر، گروه موسوم به "تیپ شهدای یرموک" نیز که اخیرا با داعش بیعت کرده است، به دست گروه های مسلح به ویژه جبهه النصره شکست خورد.

یدیعوت آحارانوت تاکید کرد که درگیری‌های مرزی گروه های مسلح با داعش، سبب اصابت چند گلوله خمپاره به اراضی فلسطین اشغالی شد، اما رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت از واکنش به این حملات خودداری کند، که این رویکرد، خلاف سیاست اعلام شدۀ رژیم صهیونیستی در قبال حاکمیت بر اراضی تحت اشغال این رژیم است که براساس واکنش به هرگونه حمله ای استوار است.

منابع آگاه به یدیعوت آحارانوت گفتند که رژیم صهیونیستی با خودداری از واکنش به این حملات، در پی آن است که از تاثیرگذاری بر پیروزی های گروه های مسلح مخالف دولت سوریه خودداری کند و آن را پیروزی این گروه ها جلوه دهد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه، شورشیان در مرزهای فلسطین اشغالی را به دو دسته تقسیم کرد: یک دسته ارتش آزاد سوریه است که در طول مرزی فلسطین اشغالی مستقر و نیروهای آن ها از کمک های رژیم صهیونیستی بهره مند هستند.

 دستۀ دوم، جبهه النصره، گروه افراطی ای است که ظاهرا با رژیم صهیونیستی خصومت دارد. در این میان، منابع امنیتی بر این باورند که عناصر جبهه النصره که در جولان حضور دارند، در واقع ساکنان روستاهای حومه جولان هستند و فقط به منظور کسب پول و کمک های لجستیک به جبهه النصره پیوسته اند.

یدیعوت آحارانوت با تاکید بر این که ارتش آزاد و جبهه النصره ضد دولت سوریه با یکدیگر همکاری می کنند، این همکاری را به سبب ایجاد آرامش در مرزهای فلسطین اشغالی، می‌پسندد.

فیشمن پیش از این در مقاله ای تاکید کرده بود که از زمان سقوط مناطق مرزی جولان به دست گروه‌های افراطی مانند جبهه النصره، هیچ حادثه یا حمله ای ضد (اسرائیل) صورت نگرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
این خبر مصداق قدر دانی مرشد از بچه مرشد است .
منتهی ، بچه مرشد باید از ننگ دفاع از رژیم صهیونیستی بمیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
حمایت ، دیو از دیو بچه ، خاک بر ارتشی که مزد بگیر رژیم جنایتکار صهیونیستی است و داعیه مردمی بودن در سوریه را هم دارد .
آخرین اخبار