وزارت دفاع آمریکا پس از 7 سال تاخیر، تابستان امسال نسل پنجم جنگنده‌های اف 35 را به پرواز درمی‌آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ ساخت نسل پنجم جنگنده‌های اف - 35 یکی از گرانترین پروژه‌های دفاعی تاریخ آمریکا بوده است که در 7 سال گذشته هر بار به دلیلی رونمایی و استفاده از آن به تاخیر افتاده است. سرانجام وزارت دفاع آمریکا با صرف 160 میلیارد دلار هزینه، اعلام کرد جنگنده‌های اف - 35 تابستان امسال به پرواز درمی‌آیند.

مراحل پرواز آزمایشی این جنگنده‌ها با موفقیت به اتمام رسید و انتظار می‌رود ماه ژوئیه (تیر) در اختیار تفنگداران نیروی دریایی آمریکا قرار می‌گیرد. جت‌های اف - 35 در سه کلاس مختلف A، B و C برای نیروی هوایی، تفنگداران دریایی و نیروی دریایی آمریکا طراحی و ساخته شده است.

اف – 35 تفنگداران دریایی تابستان به آنها تحویل داده می شود و قابلیت پرواز از باندهای دارای مسافت کوتاه و فرود عمودی را دارا هستند. این مدل از اولین اف – 35 هایی خواهد بود که در عملیات نظامی از آن استفاده می‌شود. وزارت دفاع آمریکا از دیگر مدل‌های اف - 35 در رزمایش‌های سال 2016 (1395) استفاده می‌کند و در صورت موفقیت، هر کدام از آنها به مرحله بهره‌برداری کامل می‌رسند.

انگلیس یکی از اولین مشتریان نسل پنجم اف – 35 های ساخت آمریکا است؛ اما به دلیل قیمت بالای آن فقط 8 فروند از این نوع جنگنده پیش خرید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار