بی بی سی: اوباما برای ترميم روابطش با نتانياهو اف-35 تحويل اسرائیل می دهد

قول آمریکا برای تحویل دادن جنگنده های اف-35 به رژیم صهیونیستی نشانه تلاش دولت اوباما به منظور ترمیم روابطش با بنیامین نتانیاهو است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، مها سکر گزارشگر بی بی سی عربی در این باره گزارش داد: آمریکا متعهد شد برتری نظامی اسرائیل را در منطقه خاورمیانه حفظ کند و وعده داد جنگنده های اف-35 را سال آینده تحویل اسرائیل خواهد داد. این جنگنده ها پیشرفته ترین هواپیماهای جنگی در جهان محسوب می شوند و جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا آن را بهترین هواپیماهای کشورش توصیف کرد. 
قول بایدن برای تحویل دادن جنگنده های اف-35 به اسرائیل در سال 2016 در مراسمی در واشنگتن به مناسبت سالگرد تاسیس اسرائیل مطرح شد. مشارکت بایدن در این مراسم تنها اقدامی نیست که نشان دهنده تلاش واشنگتن برای آرام کردن اوضاع پس از تنش بین باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو است. نتانیاهو از تلاش اوباما برای توافق با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور انتقاد کرده بود. بایدن در سخنانش در واشنگتن همچنین متعهد شد آمریکا امنیت اسرائیل را در هرگونه توافق هسته ای با ایران حفظ خواهد کرد. 
واشنگتن همچنین تلاش می کند به متحدش اسرائیل در خصوص پیامدهای تحویل سامانه ضدموشکی اس-300 ساخت روسیه به ایران اطمینان بدهد. هرچند معاون وزیر دفاع روسیه گفته است هیچ محدودیت بین المللی درباره فروش این سامانه به ایران وجود ندارد ولی مقامات روس گفته اند تحویل این سامانه به ایران در آینده نزدیک صورت نخواهد گرفت. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار