اهواز؛

کشاورز ایذه ای رکوردار در کشاورزی

ثبت رکورد بي‌سابقه در برداشت محصولات کشاورزي به کشاورز ایذه ای تعلق گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ ايرج الماسي با اشاره به نزديک شدن روزهاي پاياني فصل برداشت محصولات کشاورزي گفت:  امسال سطح زير کشت به بيش از 90 درصد رسيد و اين منطقه به‌علت شرايط مناسب بارندگي محصولات متفاوت‌تري را نسبت به ساير استان دارد.

وي با اشاره به رطوبت و هواي مناسب شهرستان در فصل کشت و بارندگي خاطرنشان کرد: وجود اين شرايط باعث شد که اين شهرستان يکي از توليدکنندگان گندم انبوه در کشور به‌حساب آيد.

رئيس اداره جهاد کشاورزي ايذه با اشاره به برداشت 60 درصدي محصولات کشاورزي افزود: امسال محصول يک‌هزار و 500 هکتار گندم آبي، 26 هزار و 500 هکتار گندم ديم، 125 هکتار کلزا، 2 هزار و 200 هکتارجو دیم 250هکتار عدس برداشت شد.

الماسي با اشاره به اينکه امسال اولين‌بار است که  در منطقه دهدز براي برداشت محصولات از کمباين استفاده شد تصريح کرد: از 112 دستگاه کمباين استفاده شد که 14 دستگاه آن بومي بوده‌اند.

وي در ادامه يادآور شد: تقريبا کار برداشت در سطح اکثر مناطق به پايان رسيده و برداشت.محصولات دشت سوسن تنها قسمت باقي مانده است که در روزهاي آينده به پايان خواهد رسيد.
اين کارشناس کشاورزي در ادامه با اشاره به ثبت يک رکورد بي‌سابقه برداشت توسط يک کشاورز ايذه‌اي اظهار داشت: امسال رکورد توليد 5 هزار و 130 کيلوگرم گندم ديم در منطقه نوترگي ايذه زده شد و ويس مراد طهماسبي کشاورز منطقه نوترگي با برداشت گندم رقم چمران 2 به اين رکورد دست يافت.

وي با بيان اينکه اين يک رکورد بي‌‌سابقه برداشت گندم در استان و شايد کشور است افزود: اين کشاورز بيشترين برداشت را در سطح مزارع ديم استان داشته که در صورت تاييد نهايي مي‌تواند در نوع خود در کشور نيز بي‌نظير باشد.

الماسي در پايان يادآور شد: رمز موفقيت اين کشاورز، رعايت تناوب زراعي با محصول کلزا، استفاده از ارقام اصلاح شده و سازگار با شرايط منطقه و رعايت توصيه‌هاي ترويجي کارشناسان ناظر در زمينه کاشت، داشت و برداشت بود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.