ساری؛

پیش بینی تولید هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا

تولید بیش از هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا از مزارع بهشهر پیش بینی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از اتمام برداشت کلزا در اواسط خرداد ماه در شهرستان بهشهر خبر داد و گفت: پیش بینی می شود یک هزار و 500 تن محصول کلزا از مزارع این شهرستان تولید شود.

حقیقی افزود: تاکنون حدود 10 تا 15 درصد از این محصول برداشت شده که حدود 70 تن آن توسط مرکز خرید، خریداری شده و مابقی بتدریج به مراکز خرید تحویل داده می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از توزیع بیش از 9 هزار کیلو گرم بذر سویا رقم "ساری"، 6 هزار و 800 کیلوگرم کود اوره و 5 هزار و 900 کیلو گرم کود فسفات بین کشاورزان سویاکار این شهرستان خبر داد.

حقیقی افزود: تا کنون با 95 نفر از کشاورزان سویاکار شهرستان بهشهر در سطح معادل 140 هکتار از مناطق کوهستانی و میان بند قرارداد کشت سویا منعقد شده که حدود 95 درصد آن بهاره و 70 درصد دیم می باشد.

وی یادآور شد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان بعد از برداشت کلزا و گندم به کشت سویا اختصاص یابد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از برگزاری برنامه روز مزرعه گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد و افزود: تبدیل و تغییر الگوی کشت با توجه به زمین های شیبدار این منطقه، رعایت تناوب زراعی، کنترل آفات و بیماری ها و علف های هرز بسیار ضروری است.

حقیقی تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی در این منطقه می تواند نقش مهمی در درآمدزایی و اشتغال بهره برداران و جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی و انقراض گیاهان داشته باشد.
  

انتهای پیام /ع

 
برچسب ها: تولید ، کلزا ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.