ساری ؛

تاکید مسوولان کشورهای حاشیه خزر در چالوس بر تحکیم صلح و ثبات در منطقه

دومین نشست مسوولان امور جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر با صدور بیانیه ای به کار خود در چالوس پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، در مراسم پایانی این نشست که دیروز با  شعار دریای خزر دریای صلح و توسعه پایدار برگزار شد ، شرکت کنندگان آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه و اتخاذ تدابیر لازم برای تحقق و اجرایی شدن برنامه های مشترک همسو با تحکیم صلح و ثبات در منطقه اعلام کردند .

مسوولان امور جوانان کشورهای ایران ، روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان و آذربایجان در بیانیه پایانی تاکید کردند که برای توسعه همه جانبه و تعمیق روابط بین سازمان های جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر بر اساس اصل صلح ، دوستی ، برادری و همکاری متقابل اقدام خواهند کرد.

در این بیانیه با ابراز خرسندی از تصمیم های گرفته شده و گام های موثر و مفید برداشته شده در دومین نشست ، بر ضرورت همسو کردن تلاش ها و هماهنگی در رابطه با اتخاذ تصمیمات و انجام اقدامات در حوزه سیاست گذاری جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر و حمایت از تبادل تجربیات در زمینه سیاست گذاری حوزه جوانان و همچنین حمایت راسخ از گسترش ارتباطات چند جانبه بین این کشورها تاکید شده است.

نویسندگان بیانیه همچنین بر پشتیبانی از جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان منادیان صلح و دوستی، برگزاری منظم فعالیت ها و برنامه های فرهنگی بین کشورهای حاشیه دریای خزر و سازماندهی و برگزاری منظم محافل جوانان در راستای تبادل نظر و تحکیم مودت و گسترش ارتباطات حرفه ای بین اقشار جوان کشورهای حاشیه دریای خزر تاکید کردند.

دومین نشست مسوولان امور جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر عصر روز چهارشنبه هفته پیش با حضور مسوولان امور جوانان کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان در چالوس آغاز به کار کرد و عصر امروز به کار خود پایان داد.

هدف از برگزاری اجلاس بین المللی جوانان حاشیه دریای خزر علاوه بر ارسال پیام صلح و دوستی بین ملت ها، بررسی چالش ها و مشکلات جوانان حوزه دریای خزر و تبادل نظر و ساماندهی هر چه بهتر این امور اعلام شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کشور ، چالوس ، حاشیه ، آمادگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.